Syar-2003 Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Problemet med xp er at selve OS'et er større enn installert minne når windows er lastet . xp må så og si hele tiden benytte viretuelt minne i form av swap fil . Med windows 98 er os'et mye mindre å laste og går derfor bedre. Men merk at du bør bruke Second Edition av 98 . Windows ME er bare å glemme , det er fullt av bugs .98SE er det beste operativ systemet av de ikke NT baserte . ... Endret 10. juli 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
liern Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Har bestemt meg for å installere Windows 98 SE. Kan noen svare meg på sprøsmålene om reinnstallering jeg stilte ovenfor? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Er det dette kortet du har ( SKYR@CER PC CARD 3011 ) så støtter det win98 Second Edition og oppover. http://www.topcom.net/products/product.php...at=18&catsub=56 Downloads: http://www.topcom.net/support/downloads.php?catsub=65 Når det gjelder laptop installasjon og spesifikke maskinvare drivere kan du jo laste ned de på forhånd og oppdatere windowsen med de etterpå hvis nødvendig. Veldig mange windows installasjoner jeg har gjort på bærbare har jeg ikke vært nødt til å benytte produkt spesifikke drivere på da windows basen støtter det meste som er kommet. Det kan være vanskelig å svare på dette på forhånd uten å ha erfart win install selv på eksakt samme maskin. Edit: Man kan også extrahere drivere fra et installert windows system med driverbackup (Driver Magician). http://www.drivermagician.com/ ... Endret 10. juli 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
liern Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 er det kortet ja... Men hva med Acer-skjermbildet på starten o.s.v.? Vil dette følge med når jeg installerer Win 98 SE? og hvordan kommer jeg inn i BIOS? er redd for at ACER har lagt inn noe spes. som gjør at en ny installasjon blir vrien... Har ikke noe ekstern maskinvare koblet til, og alt av onboard lydkort, modem o.s.v. burde vel windows gjenkjenne automatisk? Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 på skolen hadde vi 266 mhz, å 128 MB ram.. dette funket med XP, men det var sinsykt tregt. maskinen brukte vi bare til office å internett, men kunne ønske det var 2000 der. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Skal du installere win98SE fra CD ? Komme inn i BIOS er ofte mulig ved å holde "ESC" nede når man skrur på maskinen helt til man får en melding. Man får da ofte en feilmelding som sier noe om trykk F1 eller liknende for settings og ved å gjøre det som sies kommer man som oftest inn i BIOS . Skjermbildet antar jeg er et bitmap embedded i bios'en , er iallefall det på toshibaen jeg har . Installerer du fra CD må du uansett inn i BIOS å stille boot rekkefølge til CDrom -> HDD . Finner du ikke noe info brukermanual etc. på hjemmesiden til ACER da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå