oxbow Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Har nå prøvd det meste som kan gjøres, win xp, 2000, men begge kommer det bluescreen på, Win ME er det eneste som funker. Pcen er en AMD XP2500+ Asus A7n8x 512 Twinmos pc3200 mb ram 120gb WDC hdd. Feilen som kommer er "det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på maskinen...... ***STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x613242E7, 0xF89892E8, 0xF8988FE8) Gang på gang har dette skjedd. Har testa med annen hdd, og testa forskjelige plasser på minnet, det er 2x 256 brikker, har aldri testa med bare ei brikke men tror ikke dette har noe og si..... ? Skjermkortet skal vel ha lite og si i dette tilfellet? Takker alle for hjelp, for dette er dama sin pc og ho er lei nå! -OxBoW- Endret 12. juli 2004 av oxbow Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Morsomt problem, har akkurat samme problem selv, og jeg har prøvd ALT. Men min drit finner ingen hardisker, og når den skal velge C: kommer bluescreen Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Sku ha hatt et annet hovedkort og testa med....... Hater personligt ASUS hovedkort, uten spesiel grunn. men.... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Ta en bios oppgradering (flash biosen), verdt et forsøk... Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Prøvde det i stad, var ikke så veldig villig til det, prøver igjen nå.....Niks ikke nå heller... "BIOS image file check sum error. !!YOU CAN'T UPTADE THIS IMAGE FILE !! Check to see if FDD & HDD error occurred. Please download again your source file. -OxBoW- Endret 12. juli 2004 av oxbow Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 I dag ringte eg komplett.no og de sa eg burde prøve Memtest86, prøvde det men funka ikke i dos versjonen........ Testa så med min Crusial(crucial?) ram og skjermkort og den kom et stykke lengre på installasjonen. men så kom blåskjermen igjen........ Finnes det ingen der ute som vet noe som helst? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Prøv med kun 1 minnebrikke. Det finnes mange eksempler på at TwinMOS-brikker ikke tåler å stå sammen. Jeg hadde også det problemet. (TwinMOS 1x512 cas 2,5+TwinMOS 1x256 cas 2). Det endte opp med at 256-brikken havnet i skapet og samler støv. Dersom du får installert windows med 1 brikke, sett så begge i maskina og test med sandra burn in test på memory. Kjør den i 4 looper. Klikker det da, prøver du enkeltvis. Klikker de IKKE da, så er det enda et bevis på at TwinMOS-brikker ikke tåler å stå sammen. Når jeg kjøpte A64 socket939 nylig, ble det Corsair istedet. Null problemer Lykke til da. Edit: Så det ikke før nå, men du har testa med annen RAM altså? Men har du testa 1 TwinMOS alene? Sveinl. Endret 12. juli 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Testa med Crusial pc2700 512mb ram ja, skal teste med bare en når eg kommer heim, men eg har testa med 1x 256mb pc2100 twinmos, ikke noe bedre. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (endret) Prøv å "Clear CMOS". Det er en jumper på hovedkortet som skal kortslutte 2 pinner i et par sekunder. Deretter går du inn i BIOS og stiller inn prosessorhastighet osv. på nytt. (Clear CMOS finner du i manualen). Dersom det ikke virker, sjekk temperaturen på prosessor. Dette står også i BIOS på nyere hovedkort. Sjekk dette mens du stiller inn verdiene på nytt. Hvis du har bygd den selv, regner jeg med at du har festet kjøleren riktig og at du har hatt på et syltynt lag med kjølepasta på prosessoren? Sveinl. Endret 12. juli 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Prøv å "Clear CMOS". Det er en jumper på hovedkortet som skal kortslutte 2 pinner i et par sekunder. Deretter går du inn i BIOS og stiller inn prosessorhastighet osv. på nytt. (Clear CMOS finner du i manualen). Dersom det ikke virker, sjekk temperaturen på prosessor. Dette står også i BIOS på nyere hovedkort. Sjekk dette mens du stiller inn verdiene på nytt. Hvis du har bygd den selv, regner jeg med at du har festet kjøleren riktig og at du har hatt på et syltynt lag med kjølepasta på prosessoren? Sveinl. Clear cmos er jo 1. regel Har sjekka temp og, ligger på ca 45 c, sjølv med klokka til xp3200+ Har nå flasha biosen fordi de på komplett sa eg burde gjer det. men no har eg bestemt meg for og senda inn hk! Takk for hjelp.... Sveinl Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Sjekk om disken er skadet, evt. "Erase disk" hvis den er det *. Kjøp ny ram, TwinMos er ikke bra saker. Og reset CMOS. Feilmeldingen du får tyder på at det er noe galt i minnet, da kan det være ram som er ødelagt. * Erase disk må gjøres med utilities som booter fra cd eller diskett. Seagate har et program på web siden deres hvis du bare leiter godt nok. Jeg måtte gjøre dette med min disk, for alt var helt fucket med den. Men jeg fikk ikke noen bluescreen av den grunn... Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) Sjekk om disken er skadet, evt. "Erase disk" hvis den er det *.Kjøp ny ram, TwinMos er ikke bra saker. Og reset CMOS. Feilmeldingen du får tyder på at det er noe galt i minnet, da kan det være ram som er ødelagt. * Erase disk må gjøres med utilities som booter fra cd eller diskett. Seagate har et program på web siden deres hvis du bare leiter godt nok. Jeg måtte gjøre dette med min disk, for alt var helt fucket med den. Men jeg fikk ikke noen bluescreen av den grunn... om du leste over har eg testa med crusial ram og, hdd'en har blitt testa i andre pcer og funker fint, har og testa andre hdd'er i den pcen og installert win men bluescreen forde, har og testa med hdd som er installert xp på.... Rammen er heilt fin, men det kan ver ram slotten som eg trur nå, skal sende hk inn sammen med ram for og få testa begge deler. Endret 13. juli 2004 av oxbow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå