Gå til innhold

Systemgjenoppretting på PB ENE1245

Anbefalte innlegg

God dag.

Jeg installerte i dag windows xp pro på min Packard Bell ENE1245 i håp om å få utnyttet harddiskplassen på denne PC-en bedre. Jeg formaterte dermed c: og installerte xp pro.

Det var xp home som var der fra før, og jeg ønsker nå å benytte den skjulte partisjonen (ca. 4 GB) til å gjenopprette xp home-installasjonen.

Når jeg starter maskinen, kommer 3 valg opp: start win xp pro, start win xp home (fungerer naturligvis ikke) og start gjenoppretti ngsinstallasjon (xp home).

Jeg velger da å gjenopprette xp home, og får valget om å velge installasjonsfolder for windows, som jo er c:\windows. Prosessen skulle da startet etter hva jeg skjønner (harddisken skulle blitt formatert og windows xp home skulle blitt installert på nytt slik maskinen var da jeg fikk den), men ingenting skjer, den blir bare stående på c:\windows uten å foreta seg noe.

<b>Noen som vet hvordan jeg kan få startet recovery-installasjonen på den skjulte partisjonen?</b>

Hvis ikke, hvordan kan jeg hindre de 3 valgene i å dukke opp ved start, men i stedet automatisk velge ett av dem?

Jo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...