Gå til innhold

Barnespill(3D) alternativ til FPS?

Anbefalte innlegg

Har en liten datter på 4 år som synes Unreal Tournament 2004 er svært gøyt å spille.

Synes ikke det er det smarteste spillet å la henne spille, så jeg lurte om det finnes noe tilsvarende barnespill - dvs bevegelse i 3D - hvor målet er noe annet enn å skyte (plukke blomster, finne noe osv).

F.eks forflytte seg rundt i et eventyr slott eller noe? Jeg har andre barnespill hvor alt er 2D (barbie o.l.).

-Wolf5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke FPS-sjangeren er laget for 5-åringer egentlig. FPS står jo for First Person Shooter, da må det nesten inneholde våpen. Hvorfor ikke prøve å få henne til å prøve noen gamle slagere som jeg vokste opp med: Lion King og Aladdin. Disse spillene inneholder ikke vold, og de opptok meg i timevis av gangen. Det er vanlige 2D-spill, men jeg tror hun vil like dem. Spesielt hvis hun f.eks. har sett Lion King-filmen. :thumbup:

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Tenkte noe First Person ***** (ikke shooter). Rett og slett 3D spilling hvor hun kan flytte seg rundt i "verden" og studere ting. Har nok av de andre type spillene :-), kanskje for mange. Hun hopper ut av det ene og inn i det andre før du vet ordet av det.

Husker det var en VRML(tror jeg det her) verden, men kommer ikke på hvor jeg finner det igjen. Dette var en stor slik utforsk verden hvor spillerne/brukerne selv har mulighet til å bygge opp.

Kanskje noen har en link til denne.

-Wolf5

Lenke til kommentar

Er et FPS spill fra Atari ved navn; Nerf Arena Blast. Er jo et spill som går ut på å skyte motspiller, men det er ikke vold, eller, iallefall ikke noe blod, og kuler/ammunisjon er maling og paintball.

Vet ikke om det vil falle i smak, men det er iallefall noe.

Lenke til kommentar
Kanskje "Den lengste reisen"? Har ikke spillt det, men det skal være et bra adventure spill selv om det er noen år gammelt. Finnes i norsk versjon og.

Absolutt et genialt barnespill. Brukte en god stund på det spillet når jeg var liten. Du har riktig nok ikke total bevegelsesfrihet men det er 3D og spillet handler veldig mye om å utforske. :yes:

Gå for det du hvis du vil ha billig kvalitet. Som sagt er jo spillet noen år gammelt.

Lenke til kommentar

Worms 3D er jo artig, dog det er jo skyting...

Men de små markene er jo ganske søte! ;):yes:

Revolt er jo ikke så værst det nei, men jeg brenner det alltid på CD (har det originalt) og biter de i små-biter da jeg blir så frustrert over at jeg _ALDRI_ vinner! :mad::mad::mad:

Grunnen til at jeg brenner det ut på CD er at når jeg knuser de brente CD'ene får jeg nesten samme gode feeling som når jeg knuser den originale, men hvis jeg knuser den har jeg jo gjort noe dumt!, eller? :hmm: (jaja, fristelsen til å knuse den originale CD'en har ofte vært der ;) )

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Worms 3D henger jeg meg på!! "Tegneserie-action" ala Tom og Jerry vett! Må da vell funkere ganske greit!?

Tenkte litt på det gamle dårlige South Park Shoot`em up spillet, men ikke sikkert språket der er no for ei på 4! Litt kjip med første skoledag når tulla bare kan fu*k, shi*, a*s osv av engelsek gloser. Ikke sikker på at lærerne setter så veldig pris på det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...