porcelaiN Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hei, jeg driver å prøver å installere Linux Mandrake v10.0 i586 På førsten går alt greit, trykker på enter for å starte installasjonen, så begynner den å søke etter USB Devices. Etter det kommer den første error'n, denne her: Could not ucompress second stage ramdisk. This is probably an hardware error while reading the data. (This may be caused by an hardware failure or a Linux kernal bug) Så trykker jeg Enter for å komme videre (jeg har ikke noe annet valg) Så kommer denne error'n da: Error in exec of stage 2 :-( Trying to execute 'usr/bin/runinstall2/' from the installation volume, the following fatal error occured. FATAL ERROR IN STAGE2: Exec format error I can't recover for this. You may reboot your system Så har jeg jo prøvd å reboote mange ganger men det hjelper ikke no.. Noen som vet problemmet? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Feilbrenning? Fucka hardware? Første er godt murlig, den andre kunne vi svart på hvis du sa noe om hardwaren din. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Okey, her er min hardware: - Prossesor: Intel Pentium 3 500MhZ - Minne: 384MB Ram - HD: 14Gb + 160Gb - Grafikk: 64MB Jeg har ikke merket noe store feil her når jeg kjører Windows XP Trenger dere vite mer? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Last ned isoene på nytt, eller sjekk at de har rett md5sum. Brenn på nytt med lav hastighet. Mange shitty brennere brenner en del kritisk data feil til tider. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 OK. Har prøvd en lavere hastiget men det hjalp ikke, kanskje jeg skal ta den enda lavere. Men hvordan sjekker jeg den md5sum'en? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 http://www.hybridized.org/forum/viewtopic.php?t=222 Du finner md5-summene isoene skal ha på mandrakes ftp. http://www.google.com/search?q=verify+md5+...=utf-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg skjønte ikke helt de programmene. Det jeg gjorde er først å lage en md5 fil av ISO filen min. Så åpnet jeg den i det andre programmet, men det kom ikke opp en md5sum det sto bare: "Signatur OK." Eller noe lignende. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Ingen som vet hvordan? Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Når du laster ned ISO-images, vil det som regel ligge ei fil med md5-summene til filene - hvis det ikke gjør det, har du ingen garanti for at det du laster ned, virkelig er korrekt. Du laster ned denne sum-fila sammen med iso-ene, og sjekker først at nedlastinga har gått bra ved å kjøre sjekk-program på filene FØR du brenner. Deretter kan det være lurt også å sjekke CD'ene du har brent, for å se at de har blitt tro kopier. Du kan se på filene f.eks i denne katalogen ftp://ftp.uninett.no/linux/mdl/official/iso/10.0/i586/ - det er altså ..md5.asc-fila du trenger. Hvis du fortsatt får trøbbel under installasjon, kan det være CD-stasjonen som ikke går helt bra sammen med installasjonsprogrammet. Det har jeg opplevd flere ganger, med medier som leses helt greit i andre stasjoner. Lykke til! Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Ja, takk for hjelpen men det funker nå.. Jeg lastet ned ISO filen på nytt, så nå funker det Men takk til dem som har prøvdå hjulpet meg:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå