Gå til innhold

AMD Athlon 64 3000+ vs. Intel P4 3.0 GHz 800 FSB

misery

Anbefalte innlegg

Vil først bare nevne at jeg har lest "Bastante og feilaktige påstander" tråden. Dette er en tråd for hva som passer best for akkurat mine behov.

Jeg har i dag et system som krasjer litt for ofte. Det er en 850 MHz AMD Duron med bare 128 MB RAM. Det er altså tid for å få seg nytt utstyr. PC-en har kjørt stabilt opp igjennom årene, men den har den siste tiden begynt å reboote uten grunn.

Istedenfor å fikse på det, har jeg bestemt meg for å kjøpe ny maskin. Rett og slett fordi den jeg har, med sine kjipe specs er udugelig til det meste.

Jeg lurer bare litt på hvilken av disse to prosessorene (eller kanskje andre?) jeg bør velge. Det jeg hovedsakelig kommer til å bruke PC'en til er:

1) Musikkproduksjon (Cubase SX med mange lydspor og VST plugins)

2) Programmering (Visual Studio .NET)

Det vil også bli aktuelt med litt spilling innimellom. Tenker særlig da på Quake III.

Er det noen som har noe formening om hva som kan dekke mine behov best? Jeg har ikke fulgt med på hardware utviklinga de siste årene, men har funnet fram disse to prosessorene etter å ha gjort en god del research her på hardware.no.

Endret av misery
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visul Studio .Net er bedre på Athlon 64. Kompilering av programmer er noe som den integrerte minnekontrolleren på Athlon 64 er meget bra til. Kan også nevne at Visal studio kommer til å komme ut i 64-bit versjon etter hvert, og da har Athlon 64 enda flere fordeler! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...