Gå til innhold

Døde piksler, antall for å klage?

chokke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samsung Syncmaster 710V TCO99 var det om jeg husker riktig.

CE, TUV GS, DDC-2B, Energy 2000, EPA Energy Star, ISO 13406-2, NUTEK, TCO '99, VESA DDC/CI, VESA DPMS

denne skjermen er iso setifisert dermed må det vere under 10 subpixler som kan vere defekt, ved den 10. pixlefeilen er det reklamasjonsrett.

Så viss nokon på komplett ahr sagt til deg at denne ikkje var reklamasjonsrett har dei lurt deg rett og slett.

ville prøvd å tatt kontakt med dette nr Samsung support Norge: 231 62 722 på mandag viss du forsatt sitter med skjermen.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Jeg falt ut på ISO, så jeg kan klage å få ny, fikk den forrige tirsdag, er det for lenge?

Du har vel angre frist på 14 dager. Med eller uten piksel feil så kan du jo angre på kjøpet. Du bør kontakte netshop om hvordan dette skal gjøres.

Lenke til kommentar

14 dagers fristen er vel frå du motar den og til den er sendt igjen, men ta kontakt med netshop på mandags morgon sidan du har rundt kravet for reklamasjon i følge iso 13406-2

det kan hende dei kan hjelpe til slik at du kjem bedre ut av det enn berre med å sende den tilbake.

Men eg trur du skal rekke det viss du får sendt den før 17 på mandag.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Max 3 ja

3 gjelder berre heilt døde pixler ikkje subpixler.

Forskjellen er at ein død pixler er anten kvit eller svart, men ein subpixel er grønn, raud eller blå. og desse er det andre regler på .

Det tredje er cluster der du har meir enn 3 pixler innanfor 5x5 pixel område. Dette skal også gå sin reklamasjon

Lenke til kommentar

Det med døde pixler,er det litt tilfeldig når de dukker opp?Eller er det mest på teknologien som ble brukt?

Har selv en Philips Brilliance LCD skjerm som er rundt 3 år gammel.Er ikke en eneste død pixel på den.Og her inne er det døde pixler etter uker\måneder? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...