Kjellis Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Hva F--n er vitsen med vannavkjøling hvis du skal bruke f.eks 2-4 bråkete vifter på radiator'n og et par stykker i kabinettet for luftgjennomstrømming til avkjøle vann/radiator?? LOL (ser jo at noen kanskje gjør det for å få ned temp'n pga overklokking - men f---n da mann - det bråker jo mer enn noen gang). FOR MEG ER POENGET MED VANNAVKJØLING Å FÅ BORT ALL STØY / VIFTER. Virker derimot sykt å tilføre flere vifter og desto mer støy på et vannavkjølingssystem. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-04-22 08:45 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-04-22 08:46 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Makan til dårlig forståelse. Før du begynner å hyle og skrike så burde du sette deg inn i hvordan vannkjøling virker. Vifter på radiator er saktegående vifter som ikke hører. Dette trener ikke å bråke i det hele tatt. Vifter som blir brukt til kabinett vifter er av samme typer. PS; nesten gang du skal si noe, så gjør det i en høflig tone. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 08:50, SirHartge skrev:Makan til dårlig forståelse. Før du begynner å hyle og skrike så burde du sette deg inn i hvordan vannkjøling virker.Vifter på radiator er saktegående vifter som ikke hører. Dette trener ikke å bråke i det hele tatt. Vifter som blir brukt til kabinett vifter er av samme typer. PS; nesten gang du skal si noe, så gjør det i en høflig tone. Bruker en Enermax 120x120mm hast.regulerende vifte selv - kjører den på minimum! .....men når folk monterer på vifter i mangfold 2-3-4 stk så vil det bråke mer uansett mener jeg! Dette må jo du også være enig eller ha en viss forståelse for? Poenget var at med vannavkjøling så vil jeg redusere støyen (ta bort vifter) - IKKE tilføre flere :wink: Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Hilsen en høflig og alltid like blid Kjellis :wink: [ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-04-22 09:00 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Til en viss grad så er jeg enig. Jeg har selvfølge forstålese for at det skal bli stillere :smile: Kjøler en alt med vann, så kan en fjerne desto flere vifter. Men så lenge det er en varmekilde i PC-en, så velger noen å sette inn 2 vifter for å få luft sirkulasjon. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Hvis du synes at maskinen bråker, kan du jo bare fjerne viften. hvis radiatoren din er av god type kan du fortsatt ha CPU-temp under 50C som er ikke så galt for luft-kjøling. Da blir du kvitt støyen som du skriker om...:smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Ja, det er helt rett. Det er for de "ekstreme" å ha flere vifter inne i PC-en hvis du har vannkjøling. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Prøvde uten vifte på radiatoren min, men temp'n spratt opp til 50-51'C. Borra istedet hull i veggen og satte radiatoren på på rommet bak (soverommet) der det er mye kaldere + satte på enermax-vifta. Helt stille nå :smile: Skal også sette tanken på soverommet slik at det bare er kjøleblokkene som er i kabinettet. (dama mi tror jeg er helt tullete som borrer hull i veggen og stikker vannslanger her og der - lol). Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: (dama mi tror jeg er helt tullete som borrer hull i veggen og stikker vannslanger her og der - lol). Vi er ett gærnt folkeslag..geeks:D Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 greit med 80mm STILLE vifte på ramen på skjermkortet selv om du har vannkjøling Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 heatsinks er vel bra nok på ramen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå