Gå til innhold

Grønnskolling skal kjøpe nytt skjermkort..

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk litt hjelp her før, og beskjed om at min plan om å koble en skjerm på tv utgangen ikke ville fungere særlig bra. He he. Så nå skal jeg på handel. Er bare det at jeg er ganske grønn på data. Men jeg trenger altså et kort som kan kjøre to skjermer. Og når jeg kikker rundt på nettet står det for eksempel støtte for flere skjermer (det gjør det på det kortet jeg har nå også), MEN det er jo bare tilkobling for en stk skjerm. Og TV ut i tillegg. Har kjøpt ny skjerm og den har helt vanlig tilkobling slik som den andre jeg hadde fra før. Så jeg driver og trykker meg rundt på internetbutikkene og ser på bildene, for jeg aner ikke hva jeg skal se etter i spesifikasjonene. Men jeg ser ikke noe med to utganger bak.

Hva må jeg se etter? Noen forslag til kort? Skal brukes til musikkprogramering så jeg stiller ikke veldig høye krav til det egentlig. Bare at jeg trenger mer plass, altså to skjermer pluss tv ut.

Alle tips mottas med stor takk!

JB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trenger ikke så heftig skjermkort til dette, og siden du ikke stillte så høye krav så holder det i massevis med et slikt.

det du trenger å se etter er dette:

Støtte for flere skjermer:

Ja

Grensesnitt:

1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)

1 x DVI-I - 29-pin kombinert DVI

1 x S-videoutgang

f.eks.

Lenke til kommentar

Mangge takk folkens!

En ting til.. Jeg ser på det sapphirekortet som ble anbefalt nå. Og det står 29 pin DVI og 15pin VGA. Begge skjermene mine har helt vanlige kabler. Er det en omformre jeg kan bruke eller passer de begge rett i kortet?

LL

Lenke til kommentar

jaha? jeg har da et ATI Radeon 7500 og det støtter denne funksjonen helt utmerket, hvor har du hentet den påstanden fra?

syns det skulle være rart visst de har kuttet ut denne funksjonen på de nyere skjermkortene sine..

edit: bevis! :)

2-monitor.gif

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...