Ancistrus84 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg anbefaler alle som elsker Star Trek og dra seg inn på Trek United og donere noen slanter! Jeg har gitt noen kroner, hvor mange har du gitt? Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hvem liker Star Trek? Den dagen star trek blir bra har noen elefanter flydd ut på flytur rett foran det hvite hus! Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hvem liker Star Trek? Den dagen star trek blir bra har noen elefanter flydd ut på flytur rett foran det hvite hus! Den dagen meningen din blir fasiten skjer vel noe av det samme. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 ja, noe av det samme, men nå er det duer oii... jeg er fasiten Lenke til kommentar
UAM Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg anbefaler alle som elsker Star Trek og dra seg inn på Trek United og donere noen slanter! Jeg har gitt noen kroner, hvor mange har du gitt? Nu jævlar har jeg sett det også. Donere penger til et kommersielt produkt. Faen ikke rart det finnes så mange sultne barn i verden med slike prioriteringer. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 De bruker kanskje en episode på å lese av noe på en eller annen radar og så bestemmer de kanskje hva de ser på radaren i neste og hvis vi er heldig så piller noen seg i nesen i tredje så vi får se hva slags hemmeligheter som skjuler seg i neseboret til vedkommende. Nei det der er tabubelagt og ''EKSTREMT'' kjedelig. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Har aldri fått med meg hva som er så bra med Star Trek. Synes det er litt kjedelig. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Har aldri fått med meg hva som er så bra med Star Trek. Synes det er litt kjedelig. Heller ikke jeg sjønner det Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Har aldri fått med meg hva som er så bra med Star Trek. Synes det er litt kjedelig. Heller ikke jeg sjønner det Tilhengerne har vel sine egne subjektive forklaringer på dette. Men det handler jo om "to boldly go where no man has gone before", altså å oppdage nye ting, fenomener, raser, skikker, tenkemåter, teknologier osv. Kort sagt, menneskets møte med det ukjente, og hvordan takle dette. Mye antropologi i ST, og forutsetter en viss interesse for dette. ST hadde tidligere, i hvert fall i The Next Generation, en markert humanistisk undertone med tro på at mennesket kan utvikle seg selv gjennom å håndtere utfordrende dilemma. red.: stavekntrl. Endret 4. mars 2005 av Zardoz Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Sesong 4 av Enterprise har vært ganske bra opptil nå. Liker hvordan de spiller på gamle ting fra TOS. Manny Coto skulle ha kommet inn med dette tidligere! Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Vel, Manny Coto selv skulle ha kommet inn tidligere. Han kunne da kanskje ha redda skuta som Berman og Braga har kjørt på grunn. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Har nettopp skaffet meg Star Trek filmene og lurte på om jeg burde spare litt på dem og få med meg TOS først? Jeg har jo tittet litt på TNG opp gjennom årene, så vet sånn ca. hva Star Trek handler om. Men det høres mer logisk ut se alt i kronologisk rekkefølge. Har vi noen trekkies med litt peiling som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Man må ikke, men det er jo koselig å begynne fra begynnelsen da. Det finnes en del referanser fra TOS i filmene og i de påfølgende seriene, men ikke slik at man mister totalt oversikten fordi man ikke har sett den originale serien. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 For å svare på topic, så synes jeg ingenting om Star Trek. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvorfor folk kan like noe slikt! Min tremenning har faktisk sett de fleste av de boksene der om jeg ikke tar feil. Helt fra serien begynte for flere tiår siden. Kunne ønske jeg likte det selv, da det sikkert er et helt unikt univers, men det gjør jeg dog ikke. Så lenge holder jeg meg unna. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 TNG er den beste av star-trek. Det er så mange bra karakterer som data, worf. Siste to episodene var knall. Jeg ser på voyager nå og det er ok, av og til veldig artig med doktoren, men han er den eneste spesielle fyren som er der. Enterprise blei jeg hekta på når jeg kom til sesong 3 og utover, men 1 og 2 var søppel. Det var kun artig når det var action. Rolige episoder kunne de ikke lage. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 For å svare på topic, så synes jeg ingenting om Star Trek. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvorfor folk kan like noe slikt! Min tremenning har faktisk sett de fleste av de boksene der om jeg ikke tar feil. Helt fra serien begynte for flere tiår siden. Kunne ønske jeg likte det selv, da det sikkert er et helt unikt univers, men det gjør jeg dog ikke. Så lenge holder jeg meg unna. 5361511[/snapback] Skjønner egentlig hva du mener, for meg er det mye likt med f.eks populære filmer som LOTR. Selv har jeg overhodet ikke sansen for det, slik sverd- og magi-filmer går ikke hjem hos meg. Men jeg kan jo akseptere at folk liker slikt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Star Trek er grei underholdning. Fulgte til dels med på TNG, Enterprise har jeg sett alle episodene av. Den siste sesongen var veldig bra, takket være Many Coto (Cuoto?). Synd den ble kanselert og ble avsluttet med en så dårlig siste episode. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) En "liten" bump: Det kommer vel en ny film snart http://imdb.com/title/tt0796366/ Endret 29. desember 2006 av T-Solberg Lenke til kommentar
Falk_75 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Star Trek ja, aldri vært så stor fan av serien, men liker Star Trek og konseptet. Skaffet en boxset versjon av filmene for litt siden, hadde glemt hvor bra (først og fremst de med William Shatner & co) de virkelig var. Favoritt filmer fra denne serien er The Voyage Home og The Undiscovered Country. The Voyage Home er etter min mening en så god og gjennomført scifi film (selv om det er den filmen som er minst scifi av alle de filmene som har kommet med Star Trek), med både topp humor og action. Må jo bare le av dialoger som "Dr. Gillian Taylor: Are you sure you won't change your mind? Spock: Is there something wrong with the one I have?" :!: Endret 30. desember 2006 av Falk_75 Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Star Trek er noe av det beste innen science fiction genren. Personlig synes jeg TNG med kaptein Picard, Data, Worf etc topper høyest. Har alle 7 sesongene (boxene) og de 4 filmene (Insurrection, Nemesis, Generations og First Contact). Ang. boxene er de jevnt over bra, men siste box og spesielt aller siste serie (1.5 t) er rå. Voyager kommer faktisk på 2. plass hos meg i Star Trek universet (vet mange er uenig med meg her). Har 2 Voyager boxer. Synes det er kult med kaptein Janeway og hologram-legen etc. TNG og Voyager har explorer og high tech som agenda. Digger det. DS9 er ikke like populært hos meg. Uvant med romstasjon, kontra romskipet. Til tross for dette har jeg 4 boxer og liker godt Quark, "shape skifteren" m. fl. Litt mer drama og blabla her og mindre vekt på pure sci-fic. Ikke glad i TOS (vet her at flere seriøse Star Trek diggere er dypt uenig med meg). Men men. Det blir for gammalt, men for all del - her ligger opprinnelsen. Og det kødder vi ikke med. PS. Har 1 box med Kirk også, samt de 6 filmene med ham. Tja, Enterprise er ikke bra. Kjøpte en boks og så'n. Er kjipt at det går tilbake i tid, også (selvfølgelig) high tech'n... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå