Gå til innhold

Star Trek (din mening?)

Xanitra

Anbefalte innlegg

Tror ikke du finner noen av disse seriene på norske kanaler. TV2 sendet no StarTrek Voyager, men har ikke sett noe til det på en stund (kanskje mest fordi jeg ikke følger med?).

Battlestar Galactica og Stargate kan du se dersom du har tilgang til Sky One, men dessverre må du ha adresse i UK for å få kjøpt utstyr for å se det lovlig. Men så har man jo internet...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

12. Humans are the only race in the galaxy who's species name does not correspond to the name of their home planet.

Tja, Klingonene kommer fra Kronos, gidder ikke ramse opp fler da morromannen allerede bommer på en av hovedrasene.

13. Alien races are almost without exception humanoid, breath the same atmosphere, and eat the same food as us. It's even possible to successfully breed between any two species.

The Founders, The Sheliak, Q, Tinman, The Prophets, Trelanes,.... er ikke humanoide bare for å nevne noen. Er forresten ikke sikker på om The Breen er humanoide, men ting kan tyde på det. Dessuten er det ikke en selvfølge at alle rasene kunne formere seg på tvers. Men genteknologien er et par skritt lenger i Star Trek. Klingons og Trills f.eks. hadde ingen garanti og trengte hjelp.

DS9 har absolutt den beste historien av alle seriene, litt ødelagt av en del påfyllsepisoder og speiluniverset. Voyager kunne vært ekstremt bra, men Janeway ødelegger det meste, samt at avsluttningen var idiotisk.

Har sett alle episodene i alle seriene X antall ganger, bortsett fra TAS. Kommer til å se de X antall ganger til. Enterprise venter jeg med, var nemlig ikke overbevist over det lille jeg så, ødelegger store mengder timelines, og anser ikke dette for å være Star Trek.

Har også sett alle filmene, der må jeg si at de tre første er absolutt best.

Lenke til kommentar

Synes vel det er å ta det litt langt. Roddenberry hadde et ord med i laget hva gjelder TNG, frem til hans død i 1991. Om du velger å kalle de andre spin off seriene blasfemi får så være, men DS9 fremstår forsatt for meg som en av de beste seriene i Star Trek universet.

Lenke til kommentar
Picard er ikke best, det er det Kirk, Spock osv. som skal ha æren for. ALt annet er blasfemi folksen.

:nei:

Do not agree!

Jeg har sansen for Spock, men der stopper det. Kaptein Kirk ligner noe sinnsykt på Vidar Lønn Arnesen, og da får jeg spader. Venter bare på at Gunvor Hals skal komme syngende... *panikkangst*

Picard, derimot er en skikkelig helt!

Synd han ikke kan brukes til noe annet, etterpå. Har sett ham i et par andre filmer, og han er fremdeles Picard for meg. Blir en slags bisarr innblanding av ST.

Er forøvrig en fanatisk Sci-Fi tilhenger. Sluker alt av filmer rått. Jeg kan derimot spare meg for alle disse seriene, som B5, Stargate og sånn.

StarWars er konge, StarTrek følger etter.

Forøvrig er Galaxy Quest noe av det beste jeg har sett av parodier på Sci-Fi. (Må bare nevnes...)

Hail Spock! :w00t:

Hail Picard! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fan av Star trek. Klarer det rett og slett ikke. Samme gjelder Babylon 5 og Farscape. Syns hele ideen blir for surrealistisk. Jeg kan like mange unaturlige ting men syns grensen går ved de seriene. For å være ærlig skjønner jeg ikke helt hvorfor så mange liker det. Men det er jo bare meg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg drev akkurat å surfet på www.startrek.com og kom over denne triste overskriften:

Star Trek: Enterprise Cancelled!

Synes det er trist at de ikke velger å kjøre 7 sesonger av denne serien også. Dette er jo en herlig serie. For de som ikke gidder å lese i linken så stopper de produksjonen av Enterprise etter fullført 4. sesong. Det betyr at etter at den siste episoden blir sendt Fredag 13 Mars 2005, Amerikansk tid så blir det ikke produsert nye episoder.

Lenke til kommentar

Nei, så absolutt ikke.

De 2 første sesongene var ikke verdens beste, men det samme gjelder jo også for både TNG og DS9. Det er jo først etter noen sesonger de ble "varme i trøya". Hvorfor skulle ikke det samme gjelde for Enterprise? Især nå når Manny Cotto hadde kommet ombord som forfatter.

Lenke til kommentar
Nei, så absolutt ikke.

De 2 første sesongene var ikke verdens beste, men det samme gjelder jo også for både TNG og DS9. Det er jo først etter noen sesonger de ble "varme i trøya". Hvorfor skulle ikke det samme gjelde for Enterprise? Især nå når Manny Cotto hadde kommet ombord som forfatter.

DS9 var bra fra starten av og den ble bare bedre når "The Dominion War" startet. TNG var elendig den 1. sesongen men tok seg opp i 2. sesong når Borgene ble introdusert. Voyager hadde alt for mange irriterende elementer til virkelig å ta av, men grei nok. Enterprise saboterer hele Trek-universet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...