Gå til innhold

Star Trek (din mening?)

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er sant om ikke annet.

Men litt av sjarmen med Star Trek er karakterene, og at serien drives av dem.

Babylon 5 blir så upersonelig og CGI for min smak.

Men for all del - underholdende den også.

Men er litt mer sånn "whatever" hvis du skjønner!

Edit: CGI = Computer Generated Images (kunne sagt effekter)

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
2...Enterprise (Var ikke så hypp i starten, men sesong 3 og videre tok seg kraftig opp)

Sesong 3 og videre?:hmm:

Du er klar over at det kun er laget 3 hele sesonger hittill av den serien, og sesong 4 har pr. dags dato bare kommet ut med 3 episoder..

Når du sier sesong 3 og videre så tolker jeg det slik at du har sett mange sesonger etter denne, men det er mulig det bare er jeg som misforstår.

Men skal si meg enig i at den ikke var så gøy i starten, men for min del var det bare tilvenning etter Voyager med masse fancy teknologi. Det var litt vanskelig å tenke at dette skjer i tidsrommet før "Captain Kirk" sin orginale star trek. Digger enterprise nå jeg.

Lenke til kommentar
' date='31/10/2004 : 00:51'] Var en spennende episode.

Etter noen minutter la jeg merke til att det var Brent Spinner som spillte Dr. Arik Soong . (mere kjent som Data)

Han begynner å komme litt opp i årene nå... Han har vel drevet med star trek i 15-20 år nå med noen pauser innimellom. han var jo med i filmene med resten av tng folkene. Har ikke sett ham i noen andre filmer eller tv serier så han tjente vel godt på hele tng serien.

En som imponerte meg i star trek er Colm Meaney. Om jeg ikke tar helt feil så var han med for første gang i episode 7 sesong 2 av tng og spillte hver sesong fram til siste episode av ds9. Det er 13 år med star trek i ett + tng filmene. Det står respekt av det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Brent Spiner har blitt litt gamlere ja, er derfor han valgte å ta livet av "Data" i ST: Nemesis også. En androide eldes ikke.... dog mange sier at Data hadde programmer for å eldes og tilpasse seg de mennesker han omgås (han kunne faktisk kontrollere hårveksten)....

Men jeg må si at Spiner's innstats i Enterprise episoden Borderland var fenomenal... håper de neste to delene holder mål. Vil påstå at Manny Coto gjør en god jobb med Enterprise...

Dette blir en bra sesong!! :!:

Lenke til kommentar
Har jo fått med meg at  Dr. Arik Soong er litt eksentrisk og et geni, men det var nytt for meg at han var kriminell.

Dette var ikke den samme Soong som lagde Data, men en av forfedrene hans.

Hvordan kunne jeg ta så feil.. ble skikkelig falu nå.. :blush:

Jeg burde jo vite slikt etter å ha sett mer enn 24 sesonger med star trek.

Lenke til kommentar

Elsker SciFi, men aldri likt verken Star Trek eller Star Wars.

Har ikke sett så mange ST-episoder. De jeg har sett har vært av veldig varierende kvalitet. Men det blir litt for mye billige løsninger, overfladisk filosofi-tull. Spesielt i forhold til Data, som alltid går rundt og skal finne seg sjæl på en eller annen dypsindig måte. :roll:

Filmene er rett og slett kjedelige.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
dette er trist.. Star Trek Enterprise har juleferie. Det kommer ikke noen ny episode før 14.01.05.

Hva skal man gjøre denne forferdelig kjedelige ventetiden?

Blir man nødt til å spise ekstra mye fenalår og ribbe, eller rett og slett bare trøstespise masse julekaker?

I mellomtiden skal du skaffe til veie så mange episoder du kan av Verdens Beste Science-Fiction-serie , og benytte julen til å studere disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...