Gå til innhold

Star Trek (din mening?)

Xanitra

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Likte filmene og noen av tv seriene helt jeg oppdaget Babylon 5 og Farscape. Farscape rævkjører alle TV seriene av Star Trek. Får vel være grenser hvor mange tette i en badehette som dasser rundt på en kommando bru før man blir lei...

Farscape gikk inn etter 4 sesonger med en tragedie av en slutt episode, men den gode nyheten er at en 4 timers miniserie kalt Farscape - Peacekeepers War starter på Sci-Fi Channel utpå høsten. Denne dukker seff opp på DVD etterhvert så det er bare å glæ sæ. :w00t:

ps!

De tømte forresten Australia for pyro effekter når de spilte inn mini n i Australia i vinter

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

StarTrek Voyager er kongeserie da. Har sett noen av de gamle men de var ikke så bra som de nye. Det værste når en er fyllesjuk er at TV2 sender fotball på søndager fremfor ST.

Blir for mye sport på TV :thumbdown: men er glad Tour De France er over, for den syklinga og trøinga er det værste som har vært på TV på lenge.... :cry:

Så en svær StarTrek side som hadde et skip som heter "Norway" under Fed Ships til venstre. Har trolig brukt noe tid på den sida..

Endret av XPUserz
Lenke til kommentar

Star Trek er konge. Holder på og ser alle sesongene av ST: TNG, kommet til episode 21 i sesong 4.

Noen som har fulgt med ST: Enterprise? Noen som lurer på hva Archer gjør i 1940-åra?

Jeg venter definitivt på sesong 4 av ST: ENT...

Endret av neonX
Lenke til kommentar
Jeg hater Star Trek av hele mitt hjerte.

word!

Hater star wars også, vet at det ikke er det samme men jeg takler ikke sånnt.

bare 1 av 100 jenter som gjør d... Den dagen jeg finner ei jente som digger simpson/star wars/rocky(tegneserien)/Lotr/cola skal jeg vurdere og gifte meg :thumbup: (og er en playmate)

Ontopic: star trek er bakfylla show nr.1... selv om alle de lange orda alla kvantemorphose osv osv blir litt dryge.

Lenke til kommentar

Visste dere at dersom man legger sammen spilletiden av TNG, DS9, Voyager, Enterprise og alle filmene så er det 18 dager, 23 timer med sammenhengende visning.

Jeg kan stolt si at jeg har sett over 18 dager av dette. :thumbup:

Jeg liker star trek, alle de nevnte seriene har sin sjarm men det er jo selvsagt ikke alle episodene som er like bra.

Noe jeg har lagt merkte til er at de spiser mye i messa, men de går aldri å driter. Når det er sagt så må jeg jo presisere at de faktisk har kloakksystem på NX-01 Enterprise.

Jeg la også merke til at de nesten aldri dusjer, men unntak av på NX-01 Enterprise der de faktisk har sonic shower. Tenk så dårlig det må lukte på de andre skipene.

Ble litt skuffa da jeg begynnte å se Enterprise og handlingen var lagt til før TOS, men på den annen side klarer de seg ganske bra og det ville vært vanskelig å bygge opp spenningen etter siste episoden av Voyager. (skal ikke si noe mer om det fordi det ville ødelagt for de som følger med på TV2)

Lenke til kommentar

TNG er best :w00t: Koser meg med sesong 5, fortsatt to sesonger til å glede seg til :thumbup:

Enten så skjønner man det, eller så skjønner man det ikke :cool:

Dessuten: TNG vrimler av problemstillinger om filosofi, politikk, etikk, samfunn, individ hvor SF-innholdet ofte kommer i bakgrunnen. Men problemstillingene kommer best frem i et SF-univers. TNG er et meget oppbyggelig, dannende og sivilisert tv-program, rett og slett :)

Lenke til kommentar
Enten så skjønner man det, eller så skjønner man det ikke :cool:

Dessuten: TNG vrimler av problemstillinger om filosofi, politikk, etikk, samfunn, individ hvor SF-innholdet ofte kommer i bakgrunnen. Men problemstillingene kommer best frem i et SF-univers. TNG er et meget oppbyggelig, dannende og sivilisert tv-program, rett og slett :)

Du har rett i det der, mange episoder som har en undeliggende filosofisk/etisk mening som kan spores tilbake til dagens problemer.

TNG episoden "First Contact" Sesong 4 episode 15 kan du f.eks. trekke paraleller til UFO og Aliens hysteriet i USA på 50-60 tallet.

Skal dog sies at ikke alle episoder er like bra, noen kan til og med være rett og slett dårlige :blush:

Håpte nesten at TV2 skulle fortsette med Voyager (Sesong 3) i helgene, men den gang ei.

Ellers er det og glede seg til neste måned da Sesong 4 av ST: Enterprise begynner....

Lenke til kommentar

Ellers er det og glede seg til neste måned da Sesong 4 av ST: Enterprise begynner....

Det høres bra ut. Hvilen kanal blir det sendt på?

EDIT: Hvorfor får ikke jeg en sånn fancy firkant rundt quote'n min?

Du kan nok desverre ikke se ST: Enterprise på noen norske kanaler. Sesong 4 går i USA på UPN, du kan se på http:://www.nx01.us for mer informasjon.

Forøvrig går ST: Enterprise sesong 2 på Svensk TV2.... Synes seriøst at norske kanaler må begynne og sende mer Star Trek, pluss til TV2 da for at de har sendt både TNG og Voyager tideligere....

Lenke til kommentar

TV2 har jo bare send deler av star trek tng. de 4 eller 5 første sesongene. ble skikkelig skuffa for noen år siden da det kom en episode med "to be continued" og så kom ikke fortsettelsen. ganske råttent gjort å ikke kjøpe alle sesongene.

Men litt av skylda har jo produsentene som lager en fortsettelse som går fra siste episoden i en sesong og over i første episoden av neste sesong. De prøver på en måte å tvinge tv selskapene til å kjøpe mere.

Har forresten aldri sett DS9 på norsk tv, og den serien var jo ganske bra når man bare ble vant til den.

Hvordan får du sånn fancy firkant rund quoten din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...