Gå til innhold

Får bare 60 Hz på Nec 1760NX

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt meg 1760NX etter mange oppfordringer på forumet. Veldig fornøyd med bildekvaliteten selv om jeg kan se tydlig ghosting. Nå er jeg veldig var for slikt, men hadde håpet at det var bedre enn dette. Jeg får ikke kjørt skjermen på mer enn 60 Hz og lurer på om det vil forbedre ghostingen om jeg får den opp i 75? Jeg vet den støtter dette, men det er umulig å få den til å kjøre i den modusen. Både "Skjerm" og "Kort" under skjermkotroll står på 75 Hz, men skjermen kjører like forba**** på 60. Jeg har 9800Pro og hadde problemer med oppløsningen også på en lcd projektor. Løsningen der var å avinnstallere ATI kontrollpanelet. Denne gangen hjalp derimot ikke det heller. Noen tips? Vil det hjelpe på ghosting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etteslep er treigheit i pixlene

Men også det som Dag aka vammaveien kom med kan virke som etterlep

,

Hz justering på CRTer går mot flimring, ein LCD skjerm filmrer ikkje og dermed kan den settes til 60HZ.

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Takker for svar. Nei, det er ikke fordi kortet er for tregt at det blir ghosting. Det er ikke det helt store problemet, men jeg ser det. Er som sagt veldig var for slike ting. Ser tydlig hakking på på de fleste 100Hz tv'r der andre ikke kan se noe som helst og så regnbuer på DLP-projektor 2 sekunder etter at jeg begynte å se på en. Det er en forbannelse sier jeg dere! Kanskje det har noe med brillene å gjøre? :hmm:

Vel, 60 Hz spiller tydligvis ikke noen rolle, så jeg kjører vel med det da. Er som sagt veldig fornøyd med skjermen ellers. Meget godt bilde. Og ikke en eneste pixelfeil :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...