Gå til innhold

SE k700 vs nokia 6230

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter ny mobiltelefon og har hørt mye bra om 2 telefoner. Disse er SE k700 og nokia 6230. Årsaken til at det er akkurat disse jeg snuser på er at jeg ønsker følgende muligheter;

WAP over gprs

MP3 spiller

muligheter for minst 512MB til mp3

radio

GOD batterilevetid (KOMMER til å bruke den til mp3 mye)

øreplugger (handsfree/mp3/radio)

muligheter til å koble til en pc uten IR port?

gode knapper (har såvidt prøvd nokia telefonen og den virker grei nok der)

kanskje kamera hvis bildene får bra nok kvalitet

Det er også litt viktig for meg at telefonen har god skjerm uten skjønnhetsfeiler (har en SE hvor gjennomlysningen varierer og det er mindre pent). Den må være lett å navigere gjennom, og BØR IKKE gå i stykker bare jeg kommer borti den.

ut over dette går ønskene på design, men begge disse telefonene oppfyller dette kravet. Noen tanker om hvilken av disse jeg burde velge?

prisforskjellen for meg på disse er omtrent 500,- grunnet hvilket abbo jeg skal ha så prisen på disse telefonene betyr ikke noe på valget.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt begge 2.

Man får jo ikke satt minnekort i K700...

Men den er kulere på baksiden enn 6230,

nokiaen har mindre skjærm men telefonen er litt mindre enn K700.

K700 er tregere enn nokiaen når man skal skrive meldinger,

Man kan strekke oppløsningen på 640 til 1200 og noe på K700, Nokiaen har fast 640.

Batterilevetiden er ca likt.

Hvis du skal bruke den aktivt til mp3 eller legge inn masse filmer osv så må du ha minnekort, hvis ikke dette er så viktig så er det bare og velge den du har mest lyst på ;)

Lenke til kommentar
hvordan duger nokia 6230 til mp3 spilling da? helt kurrant?

gidder ikke ha 5 enheter i lomma da jeg kan ha alt i en (kamera, radio, mp3, telefon, osv)

f.eks. hvor lenge holder mp3 spillern før telefonen går tom for batteri?

Jeg har ikke sjekket batteritiden, men kan si at som mp3 spiller er den bra. Den har en veldig fin lydkvalitet, og hvis du går til innkjøp (evt. modder litt selv) av en pop-port --> 3,5 mini jack adapter kan du bruke valgfritt headsett...

det du sier om ikke gidde å ha X antall enheter i lomma, Helt enig! 1 burde være nok.

Men hvis du krever GOD batterilevetid er det tvilsom at du får dette i en mp3-mobil. Desverre. På batterilevetid ved mp3 spilling blir mobilene knust av ordentlige mp3-spillere.

edit: Forresten, selv liker jeg ingen av mobilene. 6230 har ALTFOR liten skjerm for meg, det synes jeg er en viktig ting. Og k700 virker som er plaget av litt bugs, men det fikses nok snart, men det at den ikke har minnekort, kombinert med prisen dens gjør den uaktuell for meg.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

6230 virker, som tidligere sakt, som en fin telefon for deg.

Batterilevetiden på 6230 er etter hva jeg har hørt ikke betydlig kortere/lengere enn på K700i. Jeg har 6230 og er fornøyd med den.

Jeg liker ikke ørepluggene på den helt, siden når man har den i bukselomma så går kontakten ut av og til... Noen som har opplevd det samme?

Batterilevetiden på 6230 er nok til en dag med mp3-avspilling, vil jeg tro. Ihvertfall en halv dag. Brukte den mye i det siste på skolen og da holdt den ut både to og tre dager.

Selv så har jeg mista øreplugger :cry:

Lydkvaliteten er heller ikke så værst... For meg som ikke er så sinnsykt kravstor funker den som mp3-spiller for meg.

Om den er god nok for deg, invictus, det er det bare du som kan avgjøre. Spør om du kan få prøve å høre en mp3-låt i butikken når du er der.

Lenke til kommentar

Har Nokia 6230, og jeg er meget godt fornøyd med den. Kvaliteten som MP3- spiller var overraskende god, særlig med høytaler.

Jeg ville valgt 6230 framfor K700, siden SE ikke har minnekort og har treige menyer og er treig når en skriver meldinger. Det siste er vanvittig irriterende.

Hvis du har litt tid kan du jo vente på 6230i :). 1 megapixel og litt større skjerm... Det tror jeg blir en sinnsykt bra tlf!

Lenke til kommentar
Hvis du har litt tid kan du jo vente på 6230i :). 1 megapixel og litt større skjerm... Det tror jeg blir en sinnsykt bra tlf!

Og det du skriver der er bare løse rykter.

Synd å utsette mobilkjøp pga. løse rykter, og så muligens bli skuffet i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...