Gå til innhold

Skuffet over Xp 2400-mobile

ArneJ.

Anbefalte innlegg

Fikk pakke fra itbutikken i går, xp 2400-mobile(45w) og hadde store forhåpninger. De ble dessverre ikke innfrid, for det første så fikk jeg bare bussen opp i 398mhz. Videre så klokka den ikke stabilt over 2.4 gig med i 1,85 volt på cpu som er maks på mitt asus nforce 2 kort. Fikk den til å gå stabilt på 2.375 med 1.85, men da blir den såpass varm at cpu vifta må kjøre uforholdsvis raskt for å kjøle og den bråker MYE. Har en gammel xp 2500 og den kjører 430 på bussen, og klarer akkorat like mye speed. Dette var rett og slett skuffende. :thumbdown: Xp plattformen er herved pensjonert hos meg. Ikke kjører den 100% stabilt på xp 3200 med 1.65 volt, må opp i 1.69.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synd. min klokker i alle fall til 222FSB uten prob. men så kan jeg stille

Vcore til 2.3. har bare hatt den på 2.0, men vi får se hvor varm den

blir når jeg får vannkjølingen på plass.

på luft klokker den fint til 2.55 GHz. må legge til at dette er 35 Watteren.

Lenke til kommentar

Er det Asus a7n8x-e du har? Jeg har samme cpu som deg (45w) og denne kjørte stabilt på 2,4 ghz/1.675 v på mitt gamle Asus a7v600 hk. Har akkurat kjøpt a7n8x-e og nå må jeg opp i 1,825 v for å få samme hastighet... Har du prøvd en annen biosversjon og sett om det hjelper?

Lenke til kommentar

Jeg har xp-m 2400 35w og kjører den på 2522 (194*13) på 1,844Vcore på ett abit an-7.

Av og til kan det være minnet som er undervoltet, jeg kjører min corsair 3200xl ram med 2,8V.

Sjekk Her for å se om det er noen du kan sammenligne resultatene med.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...