senjakongen Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hei Har et lite problem. Jeg har lastet ned en videofil fra DC++, og nå lar den seg rett og slett ikke fjerne fra harddisken. Det som skjer er at hvis jeg prøver og åpne eller slette filen går "cpu usage" opp på 100% og låser seg der (må restarte explorer.exe for å få ned cpu usage på normalt nivå). Har vært borti problemet før og da måtte jeg bare formatere partisonen for å få slettet fila, men det skal vel strengt talt ikke være nødvendig. Har noen peiling på hva som skjer her?? Mvh Thomas Lenke til kommentar
rockybalboa Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Får du lov til å rename fila?, har hvert borti akkurat det samme. I noen tilfeller funker det å rename den, i andre blir man aldrig kvitt den. Hvis du får til å renamen prøv å cut den til en annen lokasjon for så å slette den Endret 10. juli 2004 av rockybalboa Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 http://www.tweakxp.com/tweak1467.aspx Lenke til kommentar
senjakongen Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Takker C4stor, skal prøve forslaget ditt så snart jeg kommer hjem fra jobb. Til rockybalboa; får ikke gjort noe som helst med fila, da klikker maskina helt... Thomas Lenke til kommentar
zkrogstad Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 http://www.gibinsoft.net/gipoutils/bin/moveonb.exe Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Hei senjakongen, velkommen til forumet Får du tilgang til å sette rettighetene på filen? Det finnes et program som heter "who lock me", som kan fortelle deg om det er noen "slemme" prosesser som legger beslag på den.. Kan du ikke gi oss feilmeldingen du får når du forsøker å slette den (eller som du skriver, maskinen låser seg så dette er ikke mulig).. regner med at du bruker win2k eller XP Endret 10. juli 2004 av hart Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 har du prøv å gå inn i "safe mode" å slette den? Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Tror faktisk at C4STORs tips vil virke.. vet om flere med XP som får/har samme problemer med videofiler. Om man lager en bootdisk som klarer å mounte systemdisken så vil dette være en smal sak å ordne, dog noe tungvint. Lenke til kommentar
senjakongen Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Hei Jeg bruker XP ja. Feilmeldingen er noe sånt som: " Filen kunne ikke slettes, sjekk at alle programmer som bruker filen er lukket og prøv igjen". Problemet er at jeg kjører ingen programmer, har også prøvd og starte windows i safe mode, heller ikke da får jeg slettet filen. Thomas Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Da vet ikke jeg hva jeg kan si..tror du må prøve no software for å få den bort.. Hvis Windows ikke vil så vil den ikke.. Lenke til kommentar
Beo Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Installer noe som heter O&O BlueCon Professional Da stopper pc'en rett før netverk initaliseres og alt er tilgjengelig partisjoner osv Det er bare et men. Du har ikke grafisk snitt men du må bruke dos kommandoer. Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Forsøk med WhoLockMe da... mulig at den kan finne synderen. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Det som eg vil tru vil virke er å vente heilt til fila er ferdig lasta. For så å slette den. Tar gjerne lang tid. Dårleg beskreve. Eller dersom du har fleire pc-er i nettverk kan du prøve å slette den fra ein av dei. Lenke til kommentar
senjakongen Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Hei Takk for mange bra tips, skal teste ut når jeg kommer hjem til maskinen i kveld... Thomas Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Gå i msdos-ledetekst og slett den derfra. Det skal virke. Bare sørg for ikke å ha åpnet mappen. Evnt slett verdien som ligger i HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler. Du vil da miste preview funksjonen for avi-filer. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Restart maskinen, åpne nero og slett filen derfra. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Castor's forslag vil fikse problemet. Det er et kjennt issue med windows XP. -Stigma Lenke til kommentar
laptor Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 hadde samma problem, hjalp det C4stor sa. takker. Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Castor's forslag vil fikse problemet. Det er et kjennt issue med windows XP. Her er det nok ikke XP som er synderen. Når du laster ned en mediafil med DC++ og noen adre driver og skal laste den ned fra deg, så blir den lagt i en send buffer liste, og den har en stygg tendens til å legge beslag på filen selv om du stenger DC++ igjen. Her er det nok DC++ folka som har slurvet med FileLock funksjonen når de laget programmet. Lenke til kommentar
senjakongen Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Er ikke bare DC++ filer som er problemet, var bare det i dette tilfellet. Har tidligere hatt problemer med filer lastet ned fra andre plasser... Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå