Gå til innhold

Forsikring . . .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reiseforsikring er som regel ikke like godt dekkende som dedikerte verdigjenstandforsikringer. Gjerne litt mere om-og-men om rundt hendelsesforløpet, samt gjerne høyere egenandel. Men det koster jo mere å ha en egen forsikring.

Selv har jeg tegnet forsikring på videokamera og fotoutstyr som verdigjenstander gjennom Gjensidige, og da kan jeg selv miste det i bakken uten problem. Eneste det ikke gjelder er bruk i vann.

Lenke til kommentar
Hei!

Når en kjøper et kompaktkamera i en av de mange elektro kjedene, får en tilbud om forsikring. Er dette nødvendig?

De fleste har jo reiseforikring.....

Noen som har en formening om dette?

Bør en ta med dette?

Ja, kjøp hvis det er dyrt utstyr. Jeg fikk avslag på en støtskade på kameraet mitt. Limer inn innlegget mitt fra speilrefleks-forumet:

Sjekk vilkårene før du tegner forsikring. Jeg knerta kameraet mitt i et uhell på reise i vår, og fikk avslag på kravet mitt til Europeiske. Reisegodsforsikringen til Europeiske dekker bare:

- tyveri

- ran

- innbrudd

- naturkatastrofe (skred, flom, vulkanutbrudd)

- rettstridig skadeverk forårsaket av annen person

- trafikkulykke

- brann, nedsoting, lynnedslag

- transportskade (NB! unntak for fotoutstyr, som ikke skal sjekkes inn)

Andre uhell som sand i kameraet, vannskadade, fall, støt, ripe på linse e.l. som kan tilstøte et kamera, dekkes ikke.

Kjetil

Lenke til kommentar

Når vi legger på en sperre på minst tre ord har vi en MEGET god grunn for dette. Da skal ikke du gjøre ditt beste for å jukse deg rundt. Posten stenges. Les retningslinjene og nettikette, og så kan du heller lage en ny post med et bra emnefelt som TYDELIG, GODT og KLART forklarer hva innlegget handler om

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...