Gå til innhold

Noen små spm om radiator og tank


Anbefalte innlegg

Ved eventuell (lite trolig akkurat nå) fremtidig vannkjøling av en Shuttle, kan denne radiatoren kjøle prosessor, chipsett og skjermkort?

 

Eller burde jeg bare nøye meg med cpublokk og ha en passiv kjøler på chipset og la den stille orginalviften stå på skjermkortet?

 

Hva med tanken? Kan denne monteres 'stående' (som på bildet) eller skal den ligge? Kan man fylle den, uten en T-skjøt og fylleventil?

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville valgt en større radiator en den der hvis du skal kjøle alle delene.. Du burde klare å mekke deg plass til en 120mm radiator.. Kanskje sette den eksternt bak PC'en? Har sett flere bilder hvor dette er gjort på en diskrè måte..

 

Når det gjelder tanken, så har jeg selv montert den liggendes med nipplene ned. Funker perfekt. Når jeg skal fylle den tipper jeg PCen bakover, skrur av lokket og fyller vann inn der.

Lenke til kommentar

Så man fyller altså tanken og systemet ved å skru av glasslokket?

 

Grunnen til at jeg eventuelt vil ha den radiatoren, er for jeg tror jeg kan få plass til den på innsiden. Jeg har ikke målt enda, siden jeg er litt bortreist for tiden. Noe skal man jo gruble på når regnet øser ned.

 

Jeg ser egentlig ikke noen grunn til å vannkjøle en Shuttle, siden den egentlig har et ganske bra system for å holde temperaturen på CPUen nede. Men vannkjøling er jo :thumbs:!

 

Kanskje jeg klarer meg med passiv kjøling på chipset og finner på noe annet med cpu/gpu. Hele ideen er jo at det kanskje skal synes litt ... ;)

 

_

johanf

Lenke til kommentar

hehe - ja, bortreist som i "ikke hjemme" ... ;)

 

Okay, jeg er kanskje en smule bortreist når det gjelder vannkjøling, men jeg er ikke på den store bærturen ... heller en liten tur ut i nabolaget, så jeg finner veien. Stort sett uten problemer.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...