Gå til innhold

Ny PC, men trenger hjelp av dere


Anbefalte innlegg

Ser du ikke er keen på floppy, men det kan være et NØDVENDIG ONDE! Du er nemlig nødt til å legge inn drivere til S-ATA disken ved installasjon av Windows, og det må visst gjøres fra a:. Vet ikke om det er mulighet for å gjøre kortleseren til a: og om denne evt trenger drivere for å funke også. Ellers finnes det jo USB-keys som man kan boote fra som muligens også kan brukes. Hva vet vel jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med at 6800 Ultra Deluxen bråker endel, så om du vil ha en mer stillegående maskin er vel X800XT-PE et bedre valg ( vil nødig starte en X800 vs 6800 thread heller, alt til sitt bruk ) siden den krever mindre strøm og kjøling enn 9800XT'en.

regner med? syntes vi burde holde oss til ting man veit sikkert her.

 

ellers ser det ut til at dahl har valgt et veldig bra setup liker selv full svart setup :)

vil også anbefale corsair 2-2-2-5 minne.

ser du har valgt audigy zs plat, er du også ute etter nye høytalere/headphones?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gå for et Dual Opteronsystem? Da får du iallfall en stabil PC med knall ytelse.

 

Skal du likevel gå for Single CPU, vil jeg påpeke at 1 GB ram holder i 1. omgang. Du har neppe desperat behoc for 2 GB, og det er ikke mer komplisert enn å bestille en minnepakke til dersom det mot formodning skulle vise seg at 1 GB er for lite. Når det gjelder Corsair XMS 3200XL som du har plukket ut, er min personlige mening at de ikke er verdt pengene. Du får selvsagt en meget høy ytelse, men jeg er temmelig sikker i min sak når jeg sier at du vil få mer for pengene ved å investere i andre minnebrikker. Hva med dette?

 

Jeg ser du har sansen for stilrene produkter, så når det kommer til kabinettvalg kan jeg nevne disse som forslag fra min side:

Image&Shapetek EYE981BB

Lian Li PC 73

 

Jeg synes kabinettet du har satt opp er greit nok, men det kan bli litt lite for min smak. Du har tross alt satt opp en del harddisker, og disse blir varme. Jeg foretrekker å ha litt mellomrom mellom diskene, liker ikke at de ligger tett i tett.

 

Strømforsyning må du vel også ha, jeg foreslår:

Antec True Control 550W

Enermax NoiseTaker 470W

ThermalTake Silent PurePower 560W

Eller at du evt. venter på OCZ' strømforsyninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...