Gå til innhold

i560 vs i865

Anbefalte innlegg

Disponerer en i560 i øyeblikket, men den må snart leveres tilbake til eier

og jeg må derfor invistere i ny printer.

Er rimelig fornøyd med de fotoutskriftene jeg får ut av i560, men lurer på

hva jeg evt vil tjene på å kjøpe en i865 når jeg først er i gang. Begge

printerene bruker samme fargepatroner, men i865 har en ekstra sort

blekktank. Er det noen forskjeller i printhoder/dyser som gjør at i865

skal kunne skrive ut bedre foto, eller gir disse printerene samme fotokvalitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

utskriftskvaliteten på i865 er høyere enn i560. Det er ikke så stor forskjell i skriverhodene eller dysene.

i865 har en ekstra blekktank for høykontrast fotoutskrifter. Dette gjør at bildene får bedre kontrast, og gir ekstra kvalitet.

Dersom du har mulighet til det burde du vente til de nye skriverne fra Canon kommer. I den nye Pixma-serien er iP4000 et bra valg.

Prisen på de nye skriverne er også under de tilsvarende skriverne i dag (i865 koster per i dag 1799, mens Pixma iP4000 skal prises til ca. 1599. Da får du også fetere teknologi til mindre penger.

Mvh.

S.H.E.

Akam.no

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så vidt jeg har skjønt så kommer ikke Pixma iP4000 til å tilby noe bedre utskrift enn i865, selve utskriftsteknologien og blekket skal være den samme (selvom Canon øser ut med fine ord i pressemeldingen).

Men alt rundt selve printerhodet ser ut til å ha fått en brukbar forbedring.

Lenke til kommentar

Hovedsaken med Pixma-serien er å tilby design og funksjonalitet OG god fotokvalitet for en billig penge...

Det Canon har gjort nå er at de har pakket inn så og si samme skriverhode-teknologi som i i865, m.fl. i et i følge Canon veldig stilig chassis med økt funksjonalitet (tosidigtuskrift, helt integrert CD-R-enhet, ekstra arkmater).

De vil med iP4000 først og fremst ikke gjøre utskriftene bedre (de mener de er bra nok som de er inntil videre), men forsøke å gjøre skrivere mer "sexy" - slik at flere folk kjøper de.

Så dette er en lansering som tar sikte på å selge høy kvalitet + nytt design - som med Ixus-serien.

Mvh.

S.H.E.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...