Rikky Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hvis man har en PSU med 120mm vifte, en radiator (i mitt tilfelle ProCore) og et kabinett der man monterer strømforsyningen nede (f.eks Lian Li PCV2000), hvordan tror dere det vil funke å bruke vifta i strømforsyningen til å kjøle radiatoren? Luften trekkes fra undersiden av kabinettet og ut gjennom PSU. Viften kan byttes ut hvis det trengs, til en kraftigere type koblet til viftestyring. Kjapt bilde: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Det er fullt mulig å gjøre det slik, men PSU´n vil nok kanskje "svette" litt? Lufttempen ut fra radiatoren vil ofte kunne ligge på 25 til 35grader. PSU´n bør jo for så vidt tåle en slik temperatur, men ha i tankene at den som sagt kanskje vil lide litt. Lenke til kommentar
teq Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hvis du slik som i mitt siste prosjekt kjører med P4 Prescott er ikke dette noen god idé. Jeg har faktisk større varmeutvikling fra PSU enn fra radiatoren på full load, da sier det seg selv at PSU'n bør få all den kalde lufta den kan få. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Men PSU-en skal vel strengt tatt klare det? I et luftkjølt kabinett med toppmontering drar den jo også en del varmluft. Sitter og ser litt på PCV2000, men har litt problemer med å finne et egnet sted å montere radiatoren. Vil helst ikke ta hull i toppen. bilde av kabinettet Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 men hva med å bytte ut viftene med no heftige saker.. noen vifter med skikkelig airflow.. da hgadde det gått.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Ja, det er en mulighet, men maskinen må samtidig være helt stille når den er idle. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Sitter og ser litt på PCV2000, men har litt problemer med å finne et egnet sted å montere radiatoren. Vil helst ikke ta hull i toppen. bilde av kabinettet Hva med å fjerne det ene "HDD-stativet" og plasere radiatoren på 120mm viften? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Har tenkt på det også, men jeg vet ikke hvordan det er festet. Vil ikke ta det ut hvis det ikke går å sette det på plass igjen. Dessuten vil jo en del av varmluften fra radiatoren gå gjennom PSU med denne løsningen også, men selvsagt ikke så mye da gulvet er perforert. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Rikky - Bør funke den ideen du har, men sett et termometer i PSU så du kan se om den blir mye varmere med radiator der Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Ja, termometer kan jeg montere. Jeg kan ikke tro at PSU skal bli så varm, den er jo tross alt konstruert for å dra ut varmluft fra toppen av et kabinett? Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Har tenkt på det også, men jeg vet ikke hvordan det er festet. Vil ikke ta det ut hvis det ikke går å sette det på plass igjen. Dessuten vil jo en del av varmluften fra radiatoren gå gjennom PSU med denne løsningen også, men selvsagt ikke så mye da gulvet er perforert. Sendte mail til Lian-Li og spurte om hvordan den kunne fjernes. Her er svaret jeg fikk: "The HDD kit was fixed on case with rivet , not screw so you have to drill a hole on the 4 rivet position ¡V but the hole will remains at the case itself. We strongly suggest you being careful when you make any modification on V series product because the structure is totally different from Lian Li old models. In case the top or bottom of case is damaged and you need replacement , you¡¦ll have to replace the ¡§whole case¡¨ because actually V series main structure are combined by two L type Aluminum sheet." Ergo den løsningen blir vel utelukket. Endret 10. juli 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Jepp, var det jeg tenkte meg.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hvorvidt PSU vill ta skade av for varm luft vet jeg ikke men min Q-Tec 550w PSU koblet ut på overtemperatur i fjor sommer da det var 32 grader i rommet med PCen. Det var bare å vente litt og starte maskina igjen når PSU var blitt kaldere. Om PSU har overtemperatursikring avhenger kanskje av fabrikat men når min billige Q-Tec hadde det er vel det standard på dyrere strømmforsyninger. Lenke til kommentar
teq Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Som sagt, bruker du Prescott? I oppsettet jeg kjører nå bråker PSU-vifta betydelig mere ved full load enn radiatorvifta som fulgte med MIST-settet gjør på 12V. Da bruker jeg en MIST 350W PSU som påstås å være stille ved "normal bruk". Antar at normal bruk utelukker Prescott... Forøvrig er MIST 350-watteren stillegående ved alt annet enn spilling (ca. halvparten av max viftestøy fra PSU) og hardkjør på oppsettet mitt. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Kjører ikke Prescott nei. For øyeblikket kjører jeg P2 2.53, det neste blir nok en Athlon 64. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) P2? Pent.. Men hva kabinett er det jeg ser på bildet? Hvor har du fått det fra? Edit: Fant det... Fytti helsikke så dyrt! Endret 11. juli 2004 av Kauder Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Edit: Fant det... Fytti helsikke så dyrt! Kvalitet koster. PCV-serien. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Ja, kabinettet er svinedyrt, men det får så være. Kjøper ikke nytt kabinett så ofte, og jeg falt virkelig for dette kabinettet. Og jeg kjører ikke P2 nei, det var en leif. Tror jeg kjøper ny PSU og tester med radiatoren før jeg kjøper kabinettet. Skal søke litt gjennom gamle PSU-tråder, før jeg evt lager en ny tråd der dere kan komme med forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå