Bytex Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Hei! Det har plutselig blitt umulig å installere windows xp på maskinen min, hele systemet henger seg etter første reboot!! Altså den kopierer de første install-filene fra cd'n til hd, så kjører resten fra hd'en. Det som da skjer er at startup-filene lastes inn (xp kernel, ntfs file system, scsi driver etc etc), så står det "Setup is starting Windows..." og BOM så henger alt. Caps lock funker ikke, ctrl+alt+del funker ikke. Kan dette være et hardware-problem? Har installert samme versjonen på maskinen min for leeeenge sida, men gikk tilbake til Me for noen mnd siden. Det kræsjer litt for ofte nå Eneste hardwaren jeg har byttet siden sist er mere RAM. Har prøvd forskjellige ting, som å omstokke kortene i maskinen, flytte RAM-stavene rundt, ta ut en ram-brikke etc. Ingenting hjelper. Får visst ikke lagra bootlog heller. Formatterer selvsagt C: før jeg starter fresh install. Har også prøvd å bytte om på hd'ene og installere på D:-disken. Hjalp heller ikke. Kan jo legge til at jeg har 320Mb RAM, Duron 600mhz, 2 hd'er (60gb), Abit GF2 MX, SB Live! 1024 lydkort. Hjelp anyone??? Får fnatt her! (er tilbake på Me igjen nå) Lenke til kommentar
Ash Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Ta ut alle kort bortsett fra grafikkortet. Ta ut alle minnebrikker unntatt 1. Og fjern den harddisken du ikke skal installere på. Hvis du overklokker maskinen så skru ned til standard hastighet igjen... Prøv så å installere WinXP igjen. Får du installert WinXP så bør du sette inn en ting av gangen. Sjekk om maskinen starter og installerer enheten korrekt før du setter inn neste. Repeter til du forhåpentligvis har installert alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå