Gå til innhold

Sliter med å koble til PS2 nettverksadapteren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite problem er at jeg ikke har tilgang til ruteren min, men jeg greier å spille LIVE da.

Så jeg må be Nextgentel sin ELENDIGE kundeservice om hjelp. Noe som vil ta timer på timer med venting på noe som jeg sikkert ikke får fikset p.g.a inkompetanse.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

kan ikke akkurat skryte av telenor's kundeservice heller.... ;) , men pass på at det ikke er noe annent program som kjører i bakgrunn på pc'n når du skal koble opp( p2p programm, msn, internett, mirc eller noe annent) og pass på brannmur

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar
Er litt usikker på hvorfor du klager ?

Det er ikke alle adresser som kan pinges da.

Og hvorfor skal du pinge ? ADSL-ping er ca15, ellers funker ikke linja.

Jeg klager fordi at jeg ikke kan koble til. I feil diagnosen består linjen alle testene bortsett fra ping testen.

Jeg lurer litt på hva du mener med at linjen ikke funker for jeg sitter og bruker linjen akkurat nå...

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
kan ikke akkurat skryte av telenor's kundeservice heller.... ;)

I forhold til Nextgentel er Telenor rene himmelen, de har kanskje ikke så mye peiling, men de har åpent 24timer og jeg har aldri ventet mer enn 10 min. Mens Nextgentel har ingenting: åpent 8-21 kun hverdager mangfoldige timers køer uten og overdrive pluss liten kompetanse, med andre ord fantastisk. Burde ikke jeg vært markedsføringslederen dems? Ironisk nok kjenner jeg henne.

Lenke til kommentar

Du sier at linja funker - da må pingen være iorden. ADSL funker ikke med lang ping. Det kan være mange årsaker til at du ikke får returping.

Feilen er nok derfor andre steder.

Routerkonfig er foreslått og er også mitt tips.

Har du vært på NGT eller relativt.net ?

Lenke til kommentar

Når jeg går på endring.nextgentel.no og velger routeren min står det at den ikke er klar til denne funksjonen og at jeg må ta kontakt med kundeservice.

Jeg har aldri sagt at det ikke er routeren min.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
Jeg går på student abonnement og kan derfor ikke endre portene.

Må være noe spesielt med avtalen til skolen din i så fall. Jeg har NTNU-avtale hos NGT, full tilgang til alt. Gjør det sjelden gjennom endring.nextgentel.no, pleier å koble meg til routeren med telnet, men du har vel ikke tilgang til det heller da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...