Gå til innhold

MPX - Sinnsykt trege!


Anbefalte innlegg

Bestilte en datamaskin på www.mpx.no for over to uker siden (21.06.04) og forventet å få denne masiknen etter et par dager, men pga at de ikke hadde fått alle komponentene inn på lager enda, måtte jeg vente til ca 27.06.04... Greit nok, tenkte jeg, men neida, idag, 10.07.04 er maskinen fremdeles ikke sendt... Mellom 28.06 og 04.07 var jeg på ferie, så jeg hadde ikke tilgang på internett, og fikk derfor ikke sjekket ordrestatus. Skuffelsen var derfor stort da jeg kom hjem og sjekka status på ordren 04.07, og den stod oppgitt som "plukkliste" med bekreftet leveringsdato 05.07...Jaja, så sender de den i morgen, tenkte jeg, men neida, dagen etterpå var status fremdeles "plukkliste", men denne gang med bekreftet leveringsdato 06.07.. Det samme gjenntok seg 07.07, 08.07 og 09.07... Ordren står fremdeles oppgitt som "plukkliste", med bekreftet leveringsdato 09.07...

 

Sendte de en mail i forgårs der jeg spurte hvor pakken var blitt av, og har enda ikke motatt noe svar... Trodde mpx var seriøse, men ser ikke slik ut... Over to uker leveringstid? Neppe...

 

Noen andre som har lignende erfaringer? Kan de rett og slett ha "glemt" ordren? Lite trolig, men alt annet blir jo bare dumt... "Bekreftet leveringsdato", my ass!

Bestilte en HDD og et trådløst nettverkskort i forgårds, og det ligger på postkontoret å venter på meg, så hvorfor klarer de ikke sende den første ordren?

Sjekker de mail i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del har jeg bare gode erfaringer med MPX.

 

Bestilt diverse deler fra komplett 8. juni og venta til 2. juli, sendte dem en mail og spurte om jeg kunne forandre orderen for jeg gadd ikke vente mer.

Jeg ville slette en av artiklene og legge til en annen. Dette ver helt umulig hos komplett. Da måtte jeg slette hele orderen, og bestille på nytt; dermed stilles bakerst i køen for de produktene jeg ville ha.

 

Hos MPX hadde jeg samme problemstilling, men hos dem var det overhodet ingen problem å forandre ordre, om det skulle være slette, legge til, eller forandre på ordre.

 

Setter STOR pris på at MPX er som leverandører skal være: møte kundens behov til enhver tid...

 

Dessuten er leveringstiden til MPX noe av det beste jeg har opplevd.

 

Min ordre var inne på torsdag etter 16.00; fikk oppkrav på lørdags morgen...

 

Bor i Oslo forøvrig.

 

MPX har en god kundebehandling-respons

 

Vær så god!

Lenke til kommentar

hei.jeg bestilte ny pc fra mpx den 11 juni,og den 10 juli har jeg fremdeles ikke fått den.står bekreftet sende dato,men denne blir hver dag flyttet frem.torsdag den 8 juli fikk jeg snakket med en av dem over tlf,og de bekreftet da at de ventet på prossesoren.jeg fikk da mulighet om å bytte til en annen prossesor som de hadde på lager.de lovte meg da å sende pcen fredag den 9 juli.så hvorfor tar de da ikke kontakt med kunden,eventuelt for å bytte til en erstatningsvare.jeg hadde bestilt en amd prossesor på 3,2 men denne var ikke på lager før den 15 juli.jeg byttet da til en amd prossesor på 3 gh som var på lager.pcen er fremdeles ikke blitt sendt,så nå vurderer jeg sterkt på å bryte hele kjøpet.

Lenke til kommentar
hei.jeg bestilte ny pc fra mpx den 11 juni,og den 10 juli har jeg fremdeles ikke fått den.står bekreftet sende dato,men denne blir hver dag flyttet frem.torsdag den 8 juli fikk jeg snakket med en av dem over tlf,og de bekreftet da at de ventet på prossesoren.jeg fikk da mulighet om å bytte til en annen prossesor som de hadde på lager.de lovte meg da  å sende pcen fredag den 9 juli.så hvorfor tar de da ikke kontakt med kunden,eventuelt for å bytte til en erstatningsvare.jeg hadde bestilt en amd prossesor på 3,2 men denne var ikke på lager før den 15 juli.jeg byttet da til en amd prossesor på 3 gh som var på lager.pcen er fremdeles ikke blitt sendt,så nå vurderer jeg sterkt på å bryte hele kjøpet.

Det kan jeg svare deg på.

 

Det er fordi at de ikke har kapasitet til å gå igjennom absolutt alle kunden som venter på produkt.

Det virker selvfølgelig lettvint å tenke at de "bare" kan sende deg en mail så er alt i orden, men med den store kundemassen de har, og med alle produktene som til enhver til ikke er på lager, går det bare ikke.

 

Det er derfor det er fint når kundene selv tar kontakt for å høre hva som skjer med bestillingen dems. For da kan de gå inn på din ordre og kan også tilby deg en annen vare hvis det er lang ventetid på den du har bestilt :thumbup:

 

Det kan også gå tregt både hos bedrifter og til og med posten på grunn av ferieavikling.

Lenke til kommentar

Fjondotten:

 

Ring MPX å si at tar de ikke orderen din seriøs så kan de bare slette den fra lista..så kan du legge til at du ikke ønsker å være kunde der mer å ber dem om å slettet deg fra registeret.

 

Så finner du deg en ny webshop.

 

Ta en dusj og du er over det :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

La inn en ordre på mpx lørdag kveld, og mandags morgen (rundt klokken 10) fikk jeg mail om at den var sendt.

Tirsdag ettermiddag kom postbudet med pakken (hjem på kvelden)

 

De siste gangene jeg har bestillt fra komplett har de ofte brukt 2-3 dager på å få avgårde en pakke med ting de har masse av på lager. (Vi snakker om få ting, (1-4). Og ikke noen pc de må bygge)

Datakjeden (i Bergen) synes jeg har lite ting (alt er relativt) på lager, i forhold til produktlisten de operer med på nett. (De har ikke alltid de tingene jeg har lyst på, men det er kanskje bare meg)

 

Sparte noen 100-lapper på å bruke mpx, samt at dette er det kjappeste jeg har opplevd å få en pakke. Veldig fornøyd med mpx. Frister til gjentagelse.

 

---

Og nå skal min nye mp3-spiller fylles med musikk :D

---

 

Sp+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...