-Pondus- Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Birk88 : Ja, jeg jobber i en fotobutikk på Egertorget... men det kan jo være en av de andre du har kjøpt objektivet av. Vi er flere som jobber der :-) Jeg snakker både om startpakker, og hva annet man bør kjøpe i tillegg hvis man ønsker å utvide zoom-området... gjerne senere, og da kaller jeg det en oppgradering. I den prisklassen som "folk flest" ser på når de kjøper DSLR for første gang, virker det for meg som Nikon har bedre løsninger. I høyere prisklasser kan nok Canon være bedre, selvfølgelig avhengig av hvilken prisklasse man velger. For både Nikon og Canon har stort sprik mellom enkelte prisklasser, og de "utfyller" gjerne hverandre i de prisklassene. Snakker man da om en oppgradering hvor man vil "ta i litt", så kan det være at Canon har bedre løsninger i akkurat den prisklassen man snakker om. Pondus : Har ikke noe DSLR selv faktisk (fortsatt litt for dyrt, litt for gnien på sparepengene, og litt for lite behov for det). Men har en Nikon F80 SLR og ett Canon Ixus V3 digitalt kompakt. Har imidlertid veldig lyst på ett DSLR, og det står nok da mellom den nye Canon 10D, og den nye Nikon D100 (begge er vel hovedsaklig rykter, men mye tyder på at begge to er på vei). Med mindre den nye 10D blir betydelig bedre enn den nye Nikon D100, så blir det nok Nikon igjen, hovedsaklig fordi jeg har linser og utstyr som er greit og kan brukes. Må riktignok ha en vidvinkel i tillegg, men jeg slipper å investere i flere linser for å utvide zoom området. Ok,vet du når de kommer med oppfølgeren til 10D? Pris? Skal kjøpe speilrefleks igjen jeg også.Hadde 300D før men det ble litt for plastikk aktig for meg. Men tok veldig bra bilder. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Ok,vet du når de kommer med oppfølgeren til 10D? Pris? Skal kjøpe speilrefleks igjen jeg også.Hadde 300D før men det ble litt for plastikk aktig for meg. Men tok veldig bra bilder. Det vet jeg ikke, men det er så vanskelig å få tak i 10D for tiden, at det tyder på at det kan være på vei. Men hva vet vel jeg... Canon gidder ikke gi oss noen tips. Tipper prisen vil ligge mellom den "gamle" 10D og Nikon D70 ett sted, og den nye Nikon D100 litt over det igjen. 300D tar veldig bra bilder ja, spesielt med en god linse. Den har like god bildekvalitet som 10D, men er ikke så gjennomført solid, og mangler en del av funksjonene til 10D. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Ok,vet du når de kommer med oppfølgeren til 10D? Pris? Skal kjøpe speilrefleks igjen jeg også.Hadde 300D før men det ble litt for plastikk aktig for meg. Men tok veldig bra bilder. Det vet jeg ikke, men det er så vanskelig å få tak i 10D for tiden, at det tyder på at det kan være på vei. Men hva vet vel jeg... Canon gidder ikke gi oss noen tips. Tipper prisen vil ligge mellom den "gamle" 10D og Nikon D70 ett sted, og den nye Nikon D100 litt over det igjen. 300D tar veldig bra bilder ja, spesielt med en god linse. Den har like god bildekvalitet som 10D, men er ikke så gjennomført solid, og mangler en del av funksjonene til 10D. Hmm,det var int.Kanskje vi får en 10D Mark eller noe med 8mp og til 11-12.000kr. Synes ikke det ser ut til at det er så vanskelig å få tak i 10D jeg.Alle nettbutikkene har det da inne.. Jeg hadde en Sigma 70-200mm F2.8 og en Tamron 28-75mm F2.8 så jeg synes bildene ble veldig bra. Skulle ha solgt kun 300D huset og ikke alt... Dumme dumme meg! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Synes ikke det ser ut til at det er så vanskelig å få tak i 10D jeg.Alle nettbutikkene har det da inne. Kanskje det bare er vi som har så god pris at vi er utsolgt hele tiden? Hehe. Ikke vet jeg, men vi har problemer med å skaffe ihvertfall. Har nettopp kommet tilbake fra jobb etter en uke ferie nå, så mulig vi fikk inn noen sist uke, som har blitt solgt med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå