vegjoh Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Hei! Tid for litt sommermusikk... Naboen min er DJ, og han har laget en sang - som jeg har hjulpet til med. Nå ønsker vi gjerne litt tilbakemelding på låten, slik at vi kan forbedre den.. Størrelse: 3,6 MB Tid: 3,58 Min Sjanger: Club Summer.mp3 Mvh Vegard Johansen Lenke til kommentar
Purify Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Greia fikk FireFox'en min til å klikke to ganger på rad, så da orker jeg ikke å høre på den. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Trodde ikke Start.no tillot at man uploader Mp3 filer til servern jeg? Fikk mail fler ganger fra dem da jeg gjorde det, for filen ble slettet automatisk samt at jeg fikk advarsel. Fortalte dem at det var eget materiale, men de fulgte selvsagt bare reglene. Har de forandret reglene eller noe? Home.no.net er da fremdeles Start.no. F.eks. www.soundclick.com gir gratis lagring av slike filer med det formål å la andre høre den, er vel egentlig en bedre løsning. Laster ned nå, selv om club musikk ikke er "min greie". Vil gjerne vite hva slags utstyr / software dere har brukt. Edit: Har hørt den et par-tre ganger nå. Vet ikke helt hva jeg skal si, "kjedelig" passer kanskje best, men jeg er som sagt ikke helt inn i den genren uansett. Endret 10. juli 2004 av Hidden Lenke til kommentar
Skateee Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Førsteintrykket: Dette har jeg hørt før! og den var drepende kjedelig! Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hørt bedre musikk for å si det sånn! men helt greit! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 var grei men som tidligere sagt, ganske så kjedelig.... kan jo heller prøve å gjøre den mindre oppbyggende og få melodien 2 ganger istedenfor. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Alt for mye hørt-det-før faktor. Burde være en melodi allerede fra starten, nå tøffer den avgårde med samme chord fram til noe som høres ut som ett slags refreng, jobb videre på låta, skader heller ikke å prøve å bruke noen lyder som man ikke har hørt 2000 millioner ganger før. Jeg lager elektronisk musikk selv og bruker masse tid på føkke opp fabrikk lydene på de hardware/soft synthene jeg bruker. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Jeg må innrømme at jeg ikke er spesielt fan av sjangeren club/trance/kalldethvaduvil. Men dette var jo bare drepende kjedelig. Bare samme dunkinga om, og om igjen. Det er ikke noe melodi der engang jo. Tror dere må finne en melodi som dere må bygge musikken rundt. Kan ikke lage en sang av bare basslyder uten sammenheng Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Jeg hater denne typen musikk! Alle slike sanger høres helt like ut for meg, så denne låten kan sikkert bli en hit hos rånere på Notodden. Noe som sier veldig mye om rånerne på Notodden... Lenke til kommentar
Same- Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Skulle tro dere hadde laget den i.. Hva heter det.. ejay eller no sånn... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Har aldri skjønt hvordan man blir "DJ" av å lage trance. Jeg mener, en "DJ" er en "disk jockey", eller "platekusk" om du vil (knegg). En DJ spiller plater. Dette er ikke min type musikk i det hele tatt, eneste jeg har å si er at jeg synes det var drepende kjedelig om lite variert. Kunne sikkert blitt funky om du gjorde noe originalt med beaten? Jeg mener, gå fra "dunk - dunk - dunk" til "dunk - chingaling - ta - dunk -chacha - boing - tata". Men men, kan ikke skjønne hvorfor dette skulle være noe dårligere enn "Tina" og "Dina", egentlig. Helt standard dance med null særpreg og berte som synger. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Okey Enighet var det ihvertfall her, det skal man ikke klage på. Sangen er ikke laget i E-jay, nei... Får se om vi prøver å forbedre den, eller om vi stopper prosjektet her, hehe Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Nei! Ikke gi opp, gjør som noen av tipsene, gjør låten litt sprekere! Jeg bruker f.eks. DR008, soft trommesynth/maskin, enormt mye bra materiale for bare noen få lusne hundrelapper (vet ikke om prisen har gått opp igjen, men jeg betalte bare litt over 600,- for den og fikk tilgang til et oppdatert sample bibliotek med en gigabyte samples!). Mye bra der, også noen sett som høres veldig Björk aktig ut med skikkelig distorted drums. Slikt kan gjør en låt veldig kul og spennende. Har dere postet linken på www.harmony-central.com ? Veldig bra sted å spørre om råd og tips til videre utvikling og miks av en låt. Må nesten si igjen uansett fall - ikke gi opp låten, den kan bli bra den! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 ikke gi opp men kanskje prøve på nytt med en ny låt, og bare ikke få den til å bli så kjedelig. driver med litt sånt jeg oxo føler noen ganger at du gjerne vil ha med så mye på låta men må kutte ned og bare få med det viktigste i låta. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Få inn melodien tidligere, og hu dama som synger høres ut som hu har et pinnsvin i halsen! Kan nok bli bra, men er nå for kjedelig Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Enig i at den var kjedelig, hade det vært litt mer kickoff eller noe så hadde dte kanskje blitt en hit hos noen av venninene mine men da hadde den samtidig kanskje blitt litt for mye techno eller noe. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om den jeg egentlig Rundt 03:00 var den jo egentlig ganske sommerlig da. Haltan: Du har et poeng der, dj er jo forkortelse av disc jokey så jeg mener at har du ikke turntables er du ikke dj samme hvor mye greier du surrer med på dataen Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ser at dere kaller låten en "Radio Edit". Dette høres ikke ut som en radio-edit. Virker mer som en Extended mix. Så tipsene: Bytt ut vokalen (no offence til vokalisten, men dere trenger noen som høres ut som de er over 14 år). Effekten på stemmen er litt "oppbrukt", tror det hadde blitt bedre uten effekt i det hele tatt. Blir i perioder litt flatt, prøv å lage til litt mer variasjon i vokal-delen (tenker da på melodien). Fiks overgangen mellom de to vokal-delene. Den er håpløs, og det tror jeg dere er klar over. Kutt ut mesteparten av begynnelsen på låten. Som nevnt over, det virker som en extended mix. De første 45 sekundene bør endres/fjernes. -------------------------------------------------------------------- Alt jeg ikke nevnte her føler jeg at dere kan si dere fornøyd med. Ikke spesielt nytenkende musikk, men med litt polering kan dere få til en låt som er fullt på høyde med det andre som er der ute. Kudos for at dere setter i gang å lage musikk og vet å spørre om meninger. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå