Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2 Porter Problem

Anbefalte innlegg

Jeg skal hjelpe en venn med å åpne noen av portene på pc'en hans. Han har Tele2 ADSL. Og jeg lurte på om noen vet hvordan man gjør det? Det er vel ikke det samme som med Telnet hos NGT?

Jeg sende en mail til Tele2 kundeservice og jeg fikk faktisk svar (overraskende nok :yes: ) innen 15 min. Eneste problemet var at svaret var:

"Vi har dessverre ingen support på hvordan man åpner porter

bak en brannmur. Søk gjerne på internet etter port-lister og

fremgangsmåten for hvordan man konfigurerer porter."

Så jeg tenkte jeg skulle få litt guddomelig hjelp, så jeg poster her hos dere altvitende :thumbup:

Edit: Etter å ha lest litt på forumet ser jeg at det er andre som har samme problem som han har, nemlig at internettet hans plutselig faller ut, eller blir extremt tregt. Han må restarter pcen for at det skal fungere igjen. Er det noen som har funnet en løsning på det problemet?

Det er ikke Win XP som er problemet, for vi har brukt 2 forskjellige XP'er og elkjøp kundeservice har selv installert XP'en en gang (når han måtte bytte harddisk pågrunn av fabrikk feil) men internett er det samme hver gang.

Endret av Icenor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er en Ericsson hm210d-ruter det er snakk om gjør du som følger:

Start di web-browser og tast inn adressen 192.168.1.1 . du vil da bli spurt etter brukernavn(tele2) og passord(2elet). Klikk services, deretter IP Filter. sett Private Default action til active, og jeg lurer på om du må sette security Level til none(husker ikke helt). Klikk deretter NAT, sett NAT options til NAT Rule Entry, klikk Add. Et nytt vindu vil dukke opp.

Rule ID: 2 (mest sansynlig, spiller ingen rolle hvilket nummer som står der så lenge det ikke er brukt fra før)

Local adress from og Local Adress to: 192.168.1.10 på begge feltene.

Destination port from: Den porten du vil åpne fra.

Destination port to: Den siste porten i rekken. (skriver du f.eks. 6889 i den første og 6991 i den andre vil alle portene mellom desse være åpne.)

Klikk Submit, close.

Gå så videre til admin på den øverste menyen og klikk deretter Commit & Reboot.

Og sist men ikke minst, klikk Commit.

Dette gjøres på eget ansvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...