Gå til innhold

Normal arbeidstemperatur på P4 1,8GB NW?

Anbefalte innlegg

ER det noen som vet hva arbeidstemperaturen for P4 1,8NW er? Kjører Windbond Hardware Doctor V 2.70 og den melder mellom 40 og 50 grader på CPU`n. Tempen for systemet ligger å vaker på 30 til 35 grader.

Disse verdiene gjelder når ikke det er aktivitet på maskinen. Jeg har i klokka opp noe som helst.

Jeg syntes tempen på CPU`n er noe høy, men ikke alarmerende.

Kommetarer fra noe som vet?

P.S. Posta i feil forum, men det er jo her vi alle vanker D.S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-22 01:26, Veslemøy skrev:

ER det noen som vet hva arbeidstemperaturen for P4 1,8NW er? Kjører Windbond Hardware Doctor V 2.70 og den melder mellom 40 og 50 grader på CPU`n. Tempen for systemet ligger å vaker på 30 til 35 grader.

Disse verdiene gjelder når ikke det er aktivitet på maskinen. Jeg har i klokka opp noe som helst.

Jeg syntes tempen på CPU`n er noe høy, men ikke alarmerende.

Kommetarer fra noe som vet?

P.S. Posta i feil forum, men det er jo her vi alle vanker D.S

Syntes dette var rimelig høyt. Kjører selv min på 2500MHz og likevel så ligger den ca 10 grader kjøligere enn din, både cpu temp og case temp. (casetempen ligger alltid 2-3 grader over rom-temp). Men, jeg har 2 kabinettvifter (Lydløse sådan), og et kabinett med bra luftgjennomstrømning. Bruker også eksterne sensorer for å måle både cpu-temp og case-temp (Selv om begge ligger veldig nærme det h.k.'et rapporterer).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-22 07:56, cky skrev:

Syntes dette var rimelig høyt. Kjører selv min på 2500MHz og likevel så ligger den ca 10 grader kjøligere enn din, både cpu temp og case temp. (casetempen ligger alltid 2-3 grader over rom-temp).

Som du sikkert vet, så har ikke temperatur avlesningen på Asuskortene fungert tilfredstillende (det er vel derfor du bruker en ekstern føler). Dersom du kjører prosessoren din på 2.5GHz med originalkjøleren, så er det teoretisk UMULIG å ha en CPU makstemperatur på 40°C (forutsatt at lufttempen er 20°C). Prosessoren utvikler for mye varme til dette. Derosm du har vannkjøling er det mulig.

Et lite tips: Dersom du bruker PCProbe v2.1601 eller nyere, så skal faktisk temperaturavlesningen fungere. På din maskin vil jeg anta temperaturen vil variere fra 30°C til 60°C med originalkjøler(idle/load).

Lenke til kommentar

Jeg bruker en Swiftech MCX478B med en 2600RPM 26db Pabst 80x80mm vifte. Kabinett viftene er vinklet slik at luftstrømmen går forbi cpu kjøleren. CPU temp er sjelden over 40-43 grader på load. Har vært oppe i ca 48 grader etter 1 times spilling med 3d-Spill.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-22 07:42, LittOmAlt skrev:

Hei

jeg har samme temp på cpu og det er normalt, men siden du nevner system temp, hva er det den måler?

Jeg har opplevd system temp å stige til 65 C...

Jeg er ikke sikker på hva systemtemp er. Noen som kan gi mer info om dette?

Glemte ellers å nevne hvilket HK jeg har. Og det er som følger: ABIT BD7-RAID.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-22 07:42, LittOmAlt skrev:

Hei

jeg har samme temp på cpu og det er normalt, men siden du nevner system temp, hva er det den måler?

Jeg har opplevd system temp å stige til 65 C...

Jeg er ikke sikker på hva systemtemp er. Noen som kan gi mer info om dette?

Glemte ellers å nevne hvilket HK jeg har. Og det er som følger: ABIT BD7-RAID.

Lenke til kommentar

Jeg var litt tvilsom til CTY's CPU temperatur, men med den kjølingen han har er det godt mulig.

NW har den fine egenskapen at temperaturen øker lite selv om man presser den (overklokker)

Jeg har montert noen NW, og alle ligger på 40-50 grader.

Kabinettemperaturen har veldig mye å si. Normalt ligger den på 30-35 i normal stuetemperatur.

Mitt inntrykk er at ASUS HK viser rett temperatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...