Gå til innhold

Mitt skate design

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har laget et lite design i Photoshop 7 som omhandler skating.

Siden er ikke kodet så nå er det bare et bildet.

Jeg ønsker all form kritikk, helst konstruktiv.

Takk på forhånd.

PS dette er et av mine første design jeg velger å vise til alle andre :whistle:

Skate here!

Edit: Glemte linken :ohmy:

Endret av Skateee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

• Den gulbrune fargen ble litt for "gjørmete" og spyaktig for min smak. Den gjorde hele designet veldig skittent, på en måte jeg ikke likte veldig godt. Tror nok en lysere variant av samme farge vil slå bedre an (for min del iallefall)
  • Veldig, veldig detaljløst. Et bilde + tekst ble nok litt for enkelt for min smak. Prøv å bygge inn små grafiske elementer,som f.eks bullets.
  • Bildet til venstre henger bare der i løse luften, det optimale (som jeg ser det), er å flytte bildet helt opp til kantene. Hvordan du da har tenkt å gjøre det når siden utvider seg, vet jeg dog ikke.
  • Aldri bruk AA-tekst på en fisk, om det ikke skal brukes på web. Gir et feil bilde av hvordan det vil se ut.

Lenke til kommentar

Ikke noe positivt her da, så den var bare søppel?

Nei da, skal ikke se på det sån.Det var bra kritikk det her! skal prøve å fikse på punktene dine!

Men hva er AA tekst?

Det at bilde henger i lufta, tror du det passer at den SPYGULE :p fargen kommer enda lengre ned på begge sider helt til de når bildet?

Du sa noe om at siden skal utvide seg? Hva mener du da? siden er tilpasset

1024-768 nå i første omgang.

Ps. Jeg drar på ferie i dag ca Kl 14:00, så etter det kan jeg ikke gi respons på noe av kritikken så den får jeg ta når jeg kommer hjem om 2 uker. Har heller ikke pc til gang der jeg skal (på hytta i Fredriksta (:w00t::tease: )

Endret av Skateee
Lenke til kommentar

Var ikke så gale utgangspunkt det her ;) Digget bildet :w00t:

- Du må gjøre noe med skriften slik at det er enklere å lese.

- Nå er det litt for enkelt, prøv å få på plass noen edges og lignende. Bare småsaker som gjør det litt mer interessant.

- Kanskje prøve menyen en annen plass?

- Likte det ikke helt nå når bildet var helt klin oppi toppen, men.

Det hadde kanskje hjulpet oss om du laget et eksempel av hvordan det vil se ut når alt er plassert i en HTML fil og teksten er skrevet på "ekte" og ikke i PS :) Det blir alltid litt annerledes i PS.

Lenke til kommentar

Ikkje ha på antialiasing på tekst når du lager en fisk, det blir for langt i fra virkeligheten. Bruk dessuten en standard font som alle har, sånn at det ikkje er berre du som får oppleve sida som den skal vere.

Ellers er det alt for lite kontraster, og bildet til venstre er veldig enkelt og kjedelig IMO - et enkelt filter :p

Gulfargen er for skitten og ekkel...

Lenke til kommentar

Designet var ikke saa galt. For meg saa passet png versjonen bedre enn den forste. Faktisk saa syntes jeg ikke at fargene var SAA ille som det hoeres ut til, men det for bli en smaks sak da.

Bilde er som du sier tilpasset 1024*768, men det betyr ikke at det er tilpasset browser vinduet. Hvis man bruker 1024*768 paa en maskin, saa vil man ikke faa like stor plass i browser vinduet.

Jeg ville ha forrandret paa et par smaa ting. De to stripene (topp og bunn stripe) som du har, ville jeg ha gjort en tanke mindre smale, samt jeg ville ha latt bilde henge fra toppen (slik du har naa), samt la bilde hvile mot bunn stripen, jeg ville ogsaa ha forandret litt paa designet slik at det faktisk faar plass i browser vinduet, og ikke bare mot 1024*768 opplosning i Windows eller hvilket OS du bruker.

Jeg ville ha flyttet menyen din opp til topp-stripa, da har du godt plass til tekst og bilder.

En annen metode som jeg liker veldig godt er watermark effekten. Du har et bilde godt plassert i designet, legg det som en ny layer, sett opacity til 50-80%. Her kan du f.eks ha en skater som watermark-effekt, det er best aa bruke en stor figur.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ekket noe crew blaster... Bare noe jeg skrev på for å få litt tekst...

Takk for tilbakemeldingene!

Skal endre litt her nå ja!

Selv klarer jeg ikke kickflip eller Ollie engang. men men :D

Endret av Skateee
Lenke til kommentar

Knøttesmått! Alt, alt for smalt design, og du skal i tillegg ha vertikal meny..? Ja, da er du virkelig nødt til å gjøre det bredere.. Og så har vi fargene.. Hvorfor de styggeste du kan finne på gusjepaletten i Photoshop? Hva med noen som står litt penere til hverandre enn gråbrun og grårød..?

Font: støgg, passer ikke.. synes jeg da..

Lenke til kommentar

Etter alt jeg har lest fra deg kommer du bare med dritt til alt som ikke er perfekt så vet ikke hva jeg skal svare på den nei.

Litt andre farger enn alt annet er vell greit en gang iblant?

Vet at den ble litt liten, men blir større når jeg får kodet den. Det er jo bare et bilde nå.

Lenke til kommentar

Ingen av disse falt helt i smak hos meg, men jeg er rimelig kresen.

Uansett - det første utkastet var best av disse, men du bruker litt vel mye gulfarge.

Litt mer kontraster, litt klarere tekst, og gjerne et html-utkast, så er du godt på vei, lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Etter alt jeg har lest fra deg kommer du bare med dritt til alt som ikke er perfekt så vet ikke hva jeg skal svare på den nei.

Litt andre farger enn alt annet er vell greit en gang iblant?

Vet at den ble litt liten, men blir større når jeg får kodet den. Det er jo bare et bilde nå.

#1: Ta til deg dritten :)

#2: Litt andre farger er greit, men bare om de er pene og står fint til hverandre. Hvorfor lager du bildene mindre enn de kommer til å bli i kodet versjon? Høres veldig, veldig dumt ut spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg syns det siste designet var veldig bra egentlig. Men du burde endre litt på fargene, de er ekle, så MÅ du lage den bredere.

Edit: Vet ikke helt ossen andre farger du burde bruke men ikke de der iallefall.... syns jeg da.

Stå på !

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...