dizzy85 Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Går det utover det elektriske utstyret at strømmen går ofte? Der jeg leier er er det perioder der strømmen går litt ofte(sannsynligvis en feil som de bare ikke har funnet ut av ennå).Det er bare å skru den på igjen i sikringsskapet, men det er plagsomt. Forhåpentligvis finner de feilen snart og det blir ordnet, men i mellomtiden er jeg bekymret for det elekstriske utstyret, spesielt pc-en. Går det utover pc, tv, fryseboks og sånt, når strømmen går ofte? Er det noe man kan gjøre for å minimere evt. skader av slike hendelser? Hva tåler pc-en og hva kan i verste fall skje? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Går det utover det elektriske utstyret at strømmen går ofte? Der jeg leier er er det perioder der strømmen går litt ofte(sannsynligvis en feil som de bare ikke har funnet ut av ennå).Det er bare å skru den på igjen i sikringsskapet, men det er plagsomt. Forhåpentligvis finner de feilen snart og det blir ordnet, men i mellomtiden er jeg bekymret for det elekstriske utstyret, spesielt pc-en. Går det utover pc, tv, fryseboks og sånt, når strømmen går ofte? Er det noe man kan gjøre for å minimere evt. skader av slike hendelser? Hva tåler pc-en og hva kan i verste fall skje? Ingen fare med selve utstyret som du nevner der,men enkelte viktige filer kan forsvinne da.Anbefaler deg å kjøpe en UPS til maskina.Koster en høvding og oppover,men er verdt det da. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Strømbrudd gjør helt klart skade på det aller meste av elektrisk utstyr, men spesielt utsatt er f.eks. PC`er, DVD-spillere ol. Her er noen fakta : 28 % av alle computerhavari skyldes feil på strømtilførselen. (Kilde: National Computing Centre, England) Selskaper som har installert UPS har færre hardware-feil fordi en UPS filtrerer spenningen, og reduserer derved komponentslitasje på det elektriske utstyret som er tilkoplet. Løsningen blir altså å kjøpe seg en UPS. Lenke til kommentar
dizzy85 Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en UPS? Kan man kjøpe brukt? Denne f.eks., kan den ok, eller...? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123846&cks=PRL Endret 10. juli 2004 av dizzy85 Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Dette med ups hos private er oppskrytt!. Har ikke selv men vi har en svær en på jobben + et monster diesel agregat. Har ikke brukt noen av delene på over 1,5 år. Overspenningsvern på hoved inntaket er et must og en et slikt overspenningsvern for telefonlinja, det er det som er det mest realistiske for en vanlig person. Er man redd for dokumenter og slikt så er det bare å sette på autosave i word osv, men det er kanskje værre med videoredigering osv. Lenke til kommentar
dizzy85 Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Dette med ups hos private er oppskrytt!. Har ikke selv men vi har en svær en på jobben + et monster diesel agregat. Har ikke brukt noen av delene på over 1,5 år. Overspenningsvern på hoved inntaket er et must og en et slikt overspenningsvern for telefonlinja, det er det som er det mest realistiske for en vanlig person. Er man redd for dokumenter og slikt så er det bare å sette på autosave i word osv, men det er kanskje værre med videoredigering osv. Så det er ikke nødvendig med UPS til hjemmebruk? Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Kjøp spenningsvern, koster 500-600,- for et bra et, med telefon/ADSL linje beskyttelse også. For at det skal virke på du ha jordet veggkontakt. lqpl Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Det er bare bortkasta penger det ja. Hør på lqpl og kjøp et overspenningsvern dette kan jo være noe litt dyrt men de har billigere. Det takler hjemmekino anleg og da klarer det sikker en pc også. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Du bør også sjekke for f.eks. jordfeil der du leier. Dersom feilen oppstår i sikringskapet, er jo innenfor leiligheten din det er noe muffens. Kanskje du belaster kursene for mye? Dersom du betaler strømmen selv; Er strømregninga vanligvis "høyere enn forventa"? Lenke til kommentar
dizzy85 Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 ' date='10/07/2004 : 23:16'] Du bør også sjekke for f.eks. jordfeil der du leier.Dersom feilen oppstår i sikringskapet, er jo innenfor leiligheten din det er noe muffens. Kanskje du belaster kursene for mye? Dersom du betaler strømmen selv; Er strømregninga vanligvis "høyere enn forventa"? De holder på å lete etter feilen. Sikringsskapet er oppe hos utleieren. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Okay. Kjipt da- må du jo hele tida "mase" på han. Lenke til kommentar
dizzy85 Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 ' date='10/07/2004 : 23:23'] Okay. Kjipt da- må du jo hele tida "mase" på han. Neida, han merker det også. Hele huset mister jo strømmen. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Dette med ups hos private er oppskrytt!. Har ikke selv men vi har en svær en på jobben + et monster diesel agregat. Har ikke brukt noen av delene på over 1,5 år. Overspenningsvern på hoved inntaket er et must og en et slikt overspenningsvern for telefonlinja, det er det som er det mest realistiske for en vanlig person. Er man redd for dokumenter og slikt så er det bare å sette på autosave i word osv, men det er kanskje værre med videoredigering osv. 1. Jeg håper du mente overdrevet, og ikke oppskrytt.... Uansett så kommer det helt ann på hvor godt man vil sikre seg. Du kan bruke uendelige summer på sikkerhet, men du vil ALDRI være 100 % trygg ! Det gjelder å finne en grei løsning til en fornuftig pris, noe som ikke er så lett. 2. Det at bedriften du jobber i har UPS + diesel agg. er ikke for moro skyld, men fordi de har regnet ut hvor mye det vil koste firmaet å være uten strøm i x-antall timer, og funnet ut at det vil koste mer enn utgiftene til utstyret. I tillegg er det nok fordi det står i forsikringsvilkårene deres at de må ha en UPS for at forsikringen skal være gyldig. 3. Det hjelper lite med autosave når dokumentene er borte og/eller harddisken din er kaputt ! 4. Slapp av ! Jeg rakker ikke ned på deg eller det du skriver, men opplyser deg bare om noe av det jeg har lært gjennom de 18 mnd jeg jobbet hos en norsk UPS leverandør/importør. 5. God natt ! Lenke til kommentar
Cozac Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Vet ikke helt hva jeg skal si til deg, men dette hendte også meg for en stund siden, og da startet ikke PC-en etterpå. Kom ikke inn i Bios engang. Måtte sende inn h.kortet for å få tilsendt et nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå