Shrek Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 ASW forsøkte å skrive følgende i http://forum.akam.no/index.php?showtopic=267416 "ASW Post:#1 Skrevet: 07/07/2004 : 22:58 Bruker Gruppe: Medlemmer Innlegg: 158 Noen som vet hvilket kamera som har best bildekvalitet av Finepix S304 og storebroren S5000. Er stor forskjell på bildekvaliteten mellom S304 og nyere modeller til 4000kr Dette innlegget har blitt redigert av ASW, 07/07/2004 : 23:01 " Jeg skulle til å svare, men forumet døde akkurat da og jeg lot vinduet stå oppe. Nå er meldingen hans borte fra systemet og jeg kan ikke svare på den, så jeg starter den på nytt. Jeg har hatt S304 og har nå fått S5000. Sistnevnte til ca 3000 kr hos xd.no e.l. er et mye bedre kjøp enn S304 eller S3000 til omtrent samme pris.. Om du sammenligner bildekvalitetet på S304 jpg/fine med S5000 jpg (kun en jpg komprimering fins på den), så vil du se at de ssv ikke er så veldig ulike. Kanskje littegrann mere støy på S304. Om du vil ha best mulig bilder fra S5000 tar du bilder i RAW format. Da konverteres de til TIF når du laster over til PC. Det blir som å alltid ta bilder i TIF format, men med under halvparten av størrelsen. Det er ting som fokusering, lysfølsomhet, funksjoner, tv-utgang etc som gjør s5000 til et mye bedre kjøp. Samt RAW muligheten. En S304 brukt til fin pris vil også bli et hyggelig bekjentskap. Men vær klar over fokuseringen. Du må regne med å jobbe med fokuseringen, dvs forhåndsfokusere på ting med god kontrast som har passe avstand til motivet, dette gjelder både i svakt lys og i middels lys og full zoom. Masse info om S5000 på www.s5000.net. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå