Gå til innhold

Kjøpe i utlandet?

Anbefalte innlegg

Hei

Eg er no komt til det punkt at eg har tenkt å investere i et nytt digitalkamera. Valget står mellom Nikon 885 og Fujifilm 2800. Eg er ikkje ute etter en diskusjon om ka som er best sidan eg etterkvart har danna meg eit grundig inntrykk av korleis desse kamera er. Men det eg er meir intressert i er om det er noke å hente på å kjøpe det i utlandet? Eg reiser nemlig til England til helga så det hadde vore greit å vite om prisane der er nevneverdig lavare enn her i landet. Har prøvd å finne noken engelske nettbutikka, foreløbig uten resultat. Så viss det er noken som har litt peiling på prisnivået på sånne ting, eller som har linka til engelsek nettbutikka så er eg takknemlig!

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Hvordan blir det med garantien når du handler utenlands? Kan man levere inn kameraet til den norske importøren hvis det blir reklamasjon/feil?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hvordan blir det med garantien når du handler utenlands? Kan man levere inn kameraet til den norske importøren hvis det blir reklamasjon/feil?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Du kan fint kjøpe i England.

Det eneste du må passe på er at butikken fyller ut en blankett som ligger i kameraesken. Dette er enten en Europa garanti, eller en verdensgaranti. Denne må stemples med butikkens stempel.

Jeg har selv brukt denne på et kamera jeg kjøpte i Tyskland. Jeg sendte kameraet inn til Olympus Norge for reperasjon, og betalte kun frakt.

Obs: I USA oppererer de ofte med kun US garanti. Da må kameraet sendes til USA.

Vær også oppmerksom på lader og poweradapter på kameraer kjøpt i land med 110 volt. Forsikre deg om at disse også tar 220V.

Ved kjøp på postordre fra utlandet må du tolle varene inn. Ofte går vinningen opp i spinningen.

Prøv et søk etter kameraer på Hardware.no. Disse gir oftest de beste prisene.

Nettbutikker i england finner du ved å søke på feks:

http://uk.yahoo.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...