RockOn Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Haisann! Er nylig blitt den stolte eier av et Nikon d70. Skal snart på ferie til utlandet, og lurer derfor på om noen kan gi meg råd angående forsikring. Har ingen reiseforsikring eller andre forsikringer, så jeg er helt grønn på det området. Burde jeg få meg en reiseforsikring? Dekker den i såfall hvis jeg får kameraet mitt frastjålt? Eller burde jeg forsikre "selve" kameraet? Og dekker en slik en tyveri?Til begge spørsmålene kan jeg legge til hvor og hvor mye koster det? En annen ting som jeg mener å ha lest om er at man burde registrere kameraet sitt i tollen slik at man ikke skal få vansker hvis man blir stoppet i tollen på vei hjem. Hvordan gkør jeg det? Jeg skal forøvrig til danmark med fly. Er jo fryktelig redd for å miste mitt flunkende nye kamera, og håper derfor at dere kan gi meg råd slik at jeg ikke angrer noe i ettertid. Lenke til kommentar
KjetilHav Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Haisann! Er nylig blitt den stolte eier av et Nikon d70. Skal snart på ferie til utlandet, og lurer derfor på om noen kan gi meg råd angående forsikring. Har ingen reiseforsikring eller andre forsikringer, så jeg er helt grønn på det området. Burde jeg få meg en reiseforsikring? Dekker den i såfall hvis jeg får kameraet mitt frastjålt? Eller burde jeg forsikre "selve" kameraet? Og dekker en slik en tyveri?Til begge spørsmålene kan jeg legge til hvor og hvor mye koster det? En annen ting som jeg mener å ha lest om er at man burde registrere kameraet sitt i tollen slik at man ikke skal få vansker hvis man blir stoppet i tollen på vei hjem. Hvordan gkør jeg det? Jeg skal forøvrig til danmark med fly. Er jo fryktelig redd for å miste mitt flunkende nye kamera, og håper derfor at dere kan gi meg råd slik at jeg ikke angrer noe i ettertid. Sjekk vilkårene før du tegner forsikring. Jeg knerta kameraet mitt i et uhell på reise i vår, og fikk avslag på kravet mitt til Europeiske. Reisegodsforsikringen til Europeiske dekker bare: - tyveri - ran - innbrudd - naturkatastrofe (skred, flom, vulkanutbrudd) - rettstridig skadeverk forårsaket av annen person - trafikkulykke - brann, nedsoting, lynnedslag - transportskade (NB! unntak for fotoutstyr, som ikke skal sjekkes inn) Andre uhell som sand i kameraet, vannskadade, fall, støt, ripe på linse e.l. som kan tilstøte et kamera, dekkes ikke. Jeg anbefaler i hvert fall ikke Europeiske. Detter du i elva med kameraet ditt, dekker de ikke en krone. Kjedelig med et kamera til 14 000. Det kan tenkes at disse utskjelte produktforsikringene de vil selge deg i butikken faktisk er de beste. Du betaler et engangsbeløp, og da gjelder følgende: • sviktende/manglende funksjon ved det forsikrede objekt som følge av plutselig og uforutsett indre havari eller som følge av plutselig og uforutsett ytre hendelse Sjekk i hvert fall grundig hva forsikringen faktisk dekker. Jeg snakker av dyrekjøpt erfaring. Kjetil Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 En verdiforsikring tror jeg er tingen. Jeg forsikret skiskyttervåpenet mitt (20.000) hos Gjensidige NOR, og den forsikringen dekker både uhell og liknende. Egenandel ved uhell tror jeg er 500 eller noe sånt. Forsikringspremien ligger vel på ca 350 kr om jeg husker rett...(en stund siden jeg ordna det) Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 En annen ting som jeg mener å ha lest om er at man burde registrere kameraet sitt i tollen slik at man ikke skal få vansker hvis man blir stoppet i tollen på vei hjem. Hvordan gkør jeg det? Jeg skal forøvrig til danmark med fly. Ta med en kopi av kvitteringen så er du 100% sikker om det skulle bli spørsmål. Lenke til kommentar
MrFuckUp Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg tegnet en engangs reiseforsikring som dekker verdigjenstander opp til 15000kr for ca 300kr og 10 dager. Men som nevnt over; gjelder ikke om du mister det i bakken eller liknende "selvforskyldte" hendelser. Ellers tror jeg nok en spesifik verdiforsikring er det mest fornuftige. Men sjekk flere selskaper, og sjekk vilkårene _grundig_ før du bestemmer deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå