neb Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 hei.. er ute etter en CRT skjerm, som skal være så lite dyp som mulig. altså, nå sitter jeg med et monster av en skjerm: Nokia MicroEmission - Valuegraph 447w, og er intressert i en skjerm som er 17", men som sagt så lite dyp som mulig.. kan noen hjelpe meg? mvh bigben Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Var jeg deg, kjøp 15 eller 17" lcd skjerm til ca 3000/4000 kr hvis det var bare til kontorbruk og ikke så mye fps spill. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Regner med at han skal ha det til spill siden han har CS i siggen. Uansett, dagens LCD-skjermer (ihvertfall mange av dem) er like bra egnet til spill som CRT (synes nå jeg). Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Denne skjermen ser helt grei ut og har flatt bilderør. Samsung lager kvalitets skjermer med god bildekvalitet Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Denne skjermen ser helt grei ut og har flatt bilderør. Samsung lager kvalitets skjermer med god bildekvalitet Den skjermen er jo 42 cm dyp.Kan ikke akkurat kalle den "lavprofil". Jeg tror ikke det finnes en CRT som ikke er dyp.Tror ikke det er mulig på grunn av biledrøret. Endret 10. juli 2004 av Morten K Lenke til kommentar
px Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Vil du ha lavprofil som du kaller det, gå for lcd. Det er prisen du må betale. CRT-skjermer funker ved at du har en elektronstråle som flyr over skjermen fra bakerst i bilderøret. Når bilderøret/dybden er kortere må du ha mer presis/dyr elektronikk for å styre strålen til å dekke hele skjermen, og skjermen blir dyr. Relativt få gidder å betale ekstra for crt-skjermer som ikke er så dype, så de er nok ikke å få tak i, og hvis de er det, så koster de flesk siden de ikke produseres så mange av. LCD = det du er ute etter. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Hei, Jo der finns CRT-skjerme der er 'lavprofil' - de kaldes 'shortneck'. Har selv en 'vanlig' og en 'shortneck' 19" CRT - ca. 10cm foskjell på dybden. Ikke den store forskjell i prisen heller. Edit: Tror faktisk alle 17-19" er 'shotnecks' i dag. Mvh Kimmer Endret 10. juli 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Denne skjermen ser helt grei ut og har flatt bilderør. Samsung lager kvalitets skjermer med god bildekvalitet DynaFlat har bare flat skjerm, ikke helt flatt bilderør. Endret 10. juli 2004 av ptv- Lenke til kommentar
neb Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Hei, Jo der finns CRT-skjerme der er 'lavprofil' - de kaldes 'shortneck'. Har selv en 'vanlig' og en 'shortneck' 19" CRT - ca. 10cm foskjell på dybden. Ikke den store forskjell i prisen heller. Edit: Tror faktisk alle 17-19" er 'shotnecks' i dag. Mvh Kimmer takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå