pgdx Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Når jeg booter opp, får jeg kun opp kommandolinjen grub> Der må jeg skrive følgende for å få opp den vanlige "GUI"-en: grub> configfile grub/menu.lst Er det noen måte å slippe å skrive det hver eneste gang? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Prøv å lage en symlink "boot -> ." inni /boot, som følger: cd /boot ln -s . boot (Husk å mounte /boot dersom du operer med en egen partisjon for denne). Hvis dette hjelper på situasjonen, tror jeg jeg aner hva som er galt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg prøvde det, men det hjalp ikke. Hvis jeg forstod hva du mente. Jeg linket slik du sa, og rebootet, men måtte fortsatt skrive det samme som før. /boot er mountet på /dev/hda1 Lenke til kommentar
gspr Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Det var skammelig merkelig. Hmm. Du kan prøve følgende: 1) Mount boot-partisjonen din. 2) Kjør "grub-install /dev/hda". 3) Mekk ny menu.lst hvis den er forsvunnet. Hvis det var dette du gjorde første gang du lå inn GRUB, er det vel bare å glemme det. Ellers kan du prøve. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Prøvde det, men det funket ikke... Lenke til kommentar
ratix Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) prøv cp menu.lst grub.lst eller ln -s menu.lst grub.lst Hvis ikke det går så kan du installere grub pånytt ( i MBR ) Endret 10. juli 2004 av RatiX Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Går det ikke an å sette en default configfile? Lenke til kommentar
drall Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg trodde standard config-fil i nyere versjoner av grub var grub.conf. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Tusen takk... Det gjorde jammen susen! laget en symlink fra menu.lst, jeg... Takker! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Ah, så de har skiftet nå altså? Lurt valg, egentlig, da grub.conf er litt mer logisk for nybegynnere enn menu.lst. Kjekt å vite. Lenke til kommentar
drall Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Litt uheldig at arch ikke har oppdatert dokumentasjonen sin da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå