Gå til innhold

Bærbar til vidergående

Anbefalte innlegg

Skal snart begynne på vidergående og har lyst å gå i klassen som får alt på data.

Hvis jeg kommer inn der, hvilken maskin bør jeg gå for?

En som er god nok for sitt bruk, og den må ha trådløst nettverkskort.

Ikke så altfor dyr heller. Rundt en 10000-15000.

Fortell gjerne om egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal snart begynne på vidergående og har lyst å gå i klassen som får alt på data.

Ehh ja og griser flyr, nei jeg forstod ikke mye av den setninga.

Og hva er sitt bruk?

Og søk litt og, kommer slike poster hver dag!

Lenke til kommentar

Og hva er sitt bruk?

Unødvendig bryskt... :mad: Dette var jo hans første post :thumbup:

Denne er brukbar: Fujitsu Siemens Amilo D1840

Sjekk også: Barbara.no

Lenke til kommentar
En som er god nok for sitt bruk

hva mener du? .. du bør vel ha en som er god for ditt bruk? og hva er det? vil du spille de nyeste spillene? regner med du må ha en pc som bråker lite og har god batterikapasitet?

Vil du ha noe av det råeste som kan takle de fleste nyere spill kan du jo blant masse annet se på pc hoswww.digitalimpuls.no eller www.netshop.no. Pris: 13000-15000

Hvis du ikke trenger en rå maskin, kan du spare deg for mange tusener. Hos www.komplett.no har de en fujitsu siemens pc til 8000 som er helt greit hvis du ikke skal spille noe særlig. dessuten er det sikkert nok av gamle spill som fungerer fint på den. men du må bestille med ei ekstra ram brikke (koster kr 479,-).

Pris: 8500,-

De kan du kikke på, eller fortelle mer om hva du skal bruke den til og hva du vil ha (ingen av disse maskinene har widescreen skjerm f.eks.

Lenke til kommentar

Og hva er sitt bruk?

Unødvendig bryskt... :mad: Dette var jo hans første post :thumbup:

Denne er brukbar: Fujitsu Siemens Amilo D1840

Sjekk også: Barbara.no

Jeg kunne selv aldrig anbefalt FS Amilio d1840.

Den funker bra rett etter installasjon av windows (xp home, pro støttes ikke. Mye som ikke funker da), men etter en måned og ved tilkobling av diverse usb eller firewire tilbehør får jeg bluescreen i hopetall.

Stand by modus funker veldig dårlig. Batteriet går tomt i standby modus etter bare noen timer!

Ekstremt høy pipelyd når man skrur på maskinen som er umulig å få bort.

Hadde jeg kjøpt ny maskin nå hadde jeg styrt langt unna alt som heter Fujitsu Siemens.

Lenke til kommentar

Siden den skal brukast til skole, så er byggekvaliteten viktigare enn om den ha "rå" grafikk e.l. Maskinen bår og ha god suport, og være driftsikker. Her snakker eg av erfaring, då eg mista heile eksamensbesvarelsen min p.g.a. ein laptop som ikkje ville meir.

Både IBM, Fujitsu og Toshiba lager gode maskiner som tåler ein støyt.

Stor skjermopløysing er kan og være ein fordel. Men kontrastforhold og skarphet er like viktig. Synd at IBM sin T41 serie er så dur viss du skal ha større oppløysing en 1024x768.

Mine prioriteringer for skulemaskin er: (ikkje nødvendigvis i rekkefølge)

Suport

Driftsikkerheit

Byggekvalitet

Vekt

Batteri

Skjerm

Edit:

Hviss det er praktisk mulig (tenker då på programmvare og dokumentformat) så har apple nokre maskiner som burde passe midt i blinken også.

Endret av Mr.Elendig
Lenke til kommentar

skal den brukes til bare skole, ville jeg skjekka dell.no eller multicom.no.

f.eks denne dell inspration 510, pris cs 10000.

eller kjanske en dell latitude...

kan jo få en bra ecs marskin, g551 eller noe... (pris ukjent, husker ikke helt.)

skal den brukes til skole+++spill!!

funker dell inspration 8600c, koster ca 12000 og oppover. ( du må oppgradere til 128ram på grafikkorte+512 ddr ram...) blir ca 14000...

ecs g556, er et godt valg. koster ca 14000 og oppover

ellers burde du skjekke netshop.no, og barbara sin prisguide!!!!!!

mitt valg er: ecs green g556, det er den beste pcen, til 14000kr!

Endret av TeAmlAmPerz
Lenke til kommentar

Takk for svar. Prøvde å søke i går men fant ingenting.

For de som ikke forstod hva jeg spurte om;

Jeg skal begynne på vidergående. Er jeg heldig kommer jeg i en klasse som skal bruke datamaskin istedenfor bøker. Hvilke datamaskiner vil dere anbefale til bruk på skole, som er rimelig og er god nok for bruk på skole.

Lenke til kommentar
Takk for svar. Prøvde å søke i går men fant ingenting.

For de som ikke forstod hva jeg spurte om;

Jeg skal begynne på vidergående. Er jeg heldig kommer jeg i en klasse som skal bruke datamaskin istedenfor bøker. Hvilke datamaskiner vil dere anbefale til bruk på skole, som er rimelig og er god nok for bruk på skole.

Dell inspiron 510m ?

Lenke til kommentar
Du trenger ikke mer en en av de billigste pcene. Alle pcer klarer det du trenger dem til.

Du må tenke på at hvis han skal jobbe med pc en på skolen så er det et stort + å ha en stille maskin.

Vet hva jeg prater om. Går selv i en PCklasse. De billigste pcene er stille nok sålenge du ikke spiller eller bruker cd/dvd-rom

Endret av Zyrex_
Lenke til kommentar

Hvis du vet hva du prater om så kan jo du fortelle hva som skjer hvis du kjøper en bærbar med desktop P4 prosessor? Du trenger ikke gjøre mye før den setter i gang. Så det virker ikke som du vet hva du prater om.

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar
Hvis du vet hva du prater om så kan jo du fortelle hva som skjer hvis du kjøper en bærbar med desktop P4 prosessor? Du trenger ikke gjøre mye før den setter i gang. Så det virker ikke som du vet hva du prater om.

Ehhh, hva er det du mener?

Lenke til kommentar
xp home, pro støttes ikke. Mye som ikke funker da

støtter ikke maskinen din xp pro??????????

Til MCDr: Jeg har selv en Fujitsu Siemens amilo 8820 og er veldig fornøyd med den. Mulig du har hatt problemer med din model, men å si at Fujitsu Siemens maskiner generelt er dårlige er jeg så absolutt ikke enig i.

Til deg som startet tråden: Skal du bruke maskinen i et klasserom eller andre steder du helst skal være stille så ikke kjøp en maskin med Pentium 4 prosessor. De kan bråke endel og bruker mye strøm. Du bør gå for en maskin med Pentium M. De er stillegående og batteriet holde en del lenger.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

Hva med en 12" powerbook? Billigste der starter på litt under 15 000, men man får mye for pengene. Vil fraråde å kjøpe Packard Bell da min erfaring er at hvertfall de jeg har prøvd er bråkete og er av generell dårlig kvalitet (Den jeg sitter på nå er under to år gammel og har så mye som har gått i stykker det siste året at jeg angrer kjempemasse på at jeg noensinne kjøpte den).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...