Per_le Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Pc'en min vil starte noen ganger bare.. hvorfor?? for 2 uker siden skulle jeg ta psu viftene til min viftestyring.. etter og har klipt av kablene fra psu ( 12 volt kablen til vifta) så kobla jeg viftene på viftestyringen.. Nå vil pc'en min starte noen ganger.. hvis jeg vil starte må jeg ta ut psu'en og legge den på siden.. (lodrett) Jeg har funnet et ny måte å starte pc'en min også... når jeg har psu'en mnin inni kabinettet så vil den ikke starte.. derretter tar jeg skrutrekkeren min og drar den langs de reset jumperen og videre.. så knister det... så kan jeg starte pc'en etter det.. RART.. en ting til jeg lurer på.. hvorfor bråker psu'en min når alle viftene mine er slått aav?? takker for svar..!!! Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 må få si at det enten lukter Q-Tek PSU eller svak/dårlig PSU. Ved første oppstart kreves en del starts-strøm ettersom diverse kondensatorer osv skal lades opp i støtet. Oprettholder ikke PSUen spenningene sine i dette støtet vil hovedkortet ditt ikke tillate en oppstart og skjermen forblir svart. (been there, done that ) når det gjelder den skrutrekkeren din langs resett jumperen... bare hold den vekke derifra du selv om gnister er kult.. man har fyrverkeri til den opplevelsen se om du kan få lånt en annen PSU og se om det ikke ordner seg. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Hehe lukter også det jeg , en rar konsistens i den lukta der Remember: har du q-tec, bytt det UT fordi q-tec er Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Hehe lukter også det jeg , en rar konsistens i den lukta der Remember: har du q-tec, bytt det UT fordi q-tec er jeg trokke det er en svak psu.. den har kjørt en vapochill med ingen problemer..det er en levicom 350 watt.. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Dersom du må ta ut psu'en og sette den loddrett for å skru den på etter at du har rotet inni den vil eg anbefale deg å holde psu'en din i veldig godt lys og kikke gjennom den etter metallspøner e.l. dersom psu'en din har en egen viftestyring hvor viftene dine er utstyrt med 3 ledninger kan dette også ha noe med saken å si dersom PSUen ikke har denne følingen lengre. at PSUen din bråker uten vifter.... er det høyfrekvent lyd da ? isåfall er det vikklinger i transformator inni PSU som "vibrerer" og er lite du kan gjøre med vil eg tro Dersom PSUen din tidligere har arbeidet veldig hardt kan dette ha forrårsaket slitasje som kan ha utvikliet støy i PSU uten vifter samt ustabil PSU skal innrømme eg leste innlegget ditt litt feil første gangen Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 12. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2004 Dersom du må ta ut psu'en og sette den loddrett for å skru den på etter at du har rotet inni den vil eg anbefale deg å holde psu'en din i veldig godt lys og kikke gjennom den etter metallspøner e.l. dersom psu'en din har en egen viftestyring hvor viftene dine er utstyrt med 3 ledninger kan dette også ha noe med saken å si dersom PSUen ikke har denne følingen lengre. at PSUen din bråker uten vifter.... er det høyfrekvent lyd da ? isåfall er det vikklinger i transformator inni PSU som "vibrerer" og er lite du kan gjøre med vil eg tro Dersom PSUen din tidligere har arbeidet veldig hardt kan dette ha forrårsaket slitasje som kan ha utvikliet støy i PSU uten vifter samt ustabil PSU skal innrømme eg leste innlegget ditt litt feil første gangen viftene har bare to ledninger.. psu'en har ikke et eget viftestyring.. men pc'en funker helt greit nå da.. men kommer den tilbake ?? vet ikke helt.. jeg har brukt den en helt uke uten problemer nå... Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Nå døde min kjære amd xp 1700+... Det var cpu som var slitt .. var ikke psu som har klikka.. jeg kjøpte meg en amd xp 3000+ og alt funker fint nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå