Stigma Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg trenger en annbefaling for et program som kan sjekke hvilken porter som i øyeblikket brukes av diverse program, eller hvilk porter som for øyeblikket mottar innkommende trafikk. Spesifikt skal jeg prøve å finne ut hvilken port et bestemt program bruker (battleLAN) slik at jeg kan åpne riktige port(er) i routeren. Testingen skal foregå på en maskin der det ikke ser ut til å være problemer. Kan noen hjelpe? -Stigma Lenke til kommentar
_zk8_ Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 netstat som følger med Windows funker bra. kjør en netstat før du starter server og en etter så ser du hva porter som er blitt Binded . Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Har prøvd både netstat og andre programmer som essensielt gjør det samme med et GUI. Det merkelige er at de ser ikke ut til å plukke opp programmet. Det ser ikke ut til å registrere at det er et program som bruker noen port når jeg kjører programmet. Link til programmet jeg snakker om: http://www.infoceptor.com/files/war3/battlelan.zip Det er et program som simulerer et LAN, slik at for eksempel, spill som ikke har støtte for direkte TCP spilling kan spilles som et LAN. Dette fungerer fint for alle kameratene mine når vi prøver å spille sammen, men av en aller annen grunn finner jeg ikke LAN-gamet. Jeg er ganske sikker på at det ikke er pga. spillet, men pga. battleLAN. Desverre er dokumentasjonen på dette programmet veldig fraværende, så jeg vet ikek hvordan det kommuniserer. Kan noen hjelpe? -Stigma Endret 9. juli 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 skriv dette i dos/ledetekst: netstat -a Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 skriv dette i dos/ledetekst: netstat -a har prøvd, og det er akkuart like mange TCP og UDP connections uansett om programmet er aktivt eller ikke. -Stigma Lenke til kommentar
blinkage Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 er du da sikker på at dette programmet åpner en socket? Lenke til kommentar
hwl Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 TCPView fra sysinternals burde vel gjøre akkurat det du spør etter, sjekk på http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 er du da sikker på at dette programmet åpner en socket? Nei, egentlig ikke. Men for å sende ut signaler til en annen maskin over internett, så må det vel gå gjennom en port ved TCP eller UDP ikke sant? Eller er det kanskje en annen måde den kan fungere på? -Stigma Lenke til kommentar
blinkage Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Nei, egentlig ikke. Men for å sende ut signaler til en annen maskin over internett, så må det vel gå gjennom en port ved TCP eller UDP ikke sant? Må nok åpne en socket for å kunne gjøre noe kommunikasjon. Det er vel ingen som bruker noe annet en TCP/UDP i dag? [Jada det er kanskje 0.2% som bruker AppleTalk] IPX/SPX eksisterer vel kun i noen avsidesliggende kontorer med Novell 3.12... Sjekk ut tcpview som Hr.hwl påpekte tidligere. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Sjekk ut tcpview som Hr.hwl påpekte tidligere. Har brukt både netstat, TCPview og UDPview, og så langt jeg ser så skjer det ingen forandring i antall brukte portet verken i TCP eller UDP. Det er derfor jeg ikke forstår hva som skjer... Er det noen der ute som vet hvordan dette programmet fungerer? -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå