Gå til innhold

1 sekunds lagg i CS


Narue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:p

 

Nå vet jeg det og.

Den der linken i siggen din om hvordan man ikke skal planslipe cpu, var genial.

Jeg kjenner faktisk en som er så dum. Han er spillegal.no sitt største mobbeoffer. XD

 

Trådstarter: Hvilken ISP har du? Har du sjekket pingen din når det lagger? Eller bare når spillet går normalt? Jeg kunne spille med 30 i ping, men i laggsekundet, var jeg oppe i 2000 ping osv...

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
haha, det er sikkert prescott versjonene du har kjøpt, der er det nemlig BUGS! hehe, plansliping av cpu.. den var god. har ikke hørt den før

"Du" har kjøpt??

 

Jeg må bare legge til at jeg faktisk trodde det var mulig å planslipe cpu. Eller, noe med å kun slipe lett over det tinnlaet som ligger over core

Lenke til kommentar
omg, altså. bruke spenn på cs, hadde en gammel celeron 300mhz, 128mb ram, og banshee kort fra en jalla produsent, og da spilte jeg cs, uten noen form for lav fps, men for høy hadde jeg ikke, lå på ca. 60 gjennom snittlig.

Og husk at de fleste CS-gaymer-fjortissene kjører skjermen på 60-85 Hz oppdatering, mens de likevel syter etter å få 100 fps i spillet. :!:

Lenke til kommentar

Siden 1.6 kom ut vet jeg ikke hvor mange ganger jeg har svart på dette..

Men anyways.. skal prøve så godt jeg kan så får du bare se...

 

Først noen spørsmål.. tweaker du cs'n din?

Feks over 100 hz i feks 800*600 med refresh lock osv?

Og har du CPL GUI, eller har du bare en random cfg?

 

Jeg hadde akkurat samme problem som deg, og bare tweaka configen min med fps kommandoer så var den saken grei.. easy as shit.. bare let litt rundt på www.sogamed.com så finner du nok skal du se..

 

Å får å kommentere Mr.Knowitall her, så er ikke 7000 på ny pc for og spille cs (100 fps konstant) ikke så veldig mye , den nye grafikkmotoren som 1.6 kjører krever ekstremt mye.. så en P4 på 2.7 (8) kan lett skape lagg som du her beskriver....

 

Folk som spiller mye cs klager på driverne til Radeon for de er veldig ustabile til og spille med, du får liksom ikke noe flyt i spillet.

Ettersom jeg har hørt har radoen laget nye drivere for og bedre dette (correct me if im wrong)

 

Om du er på QuakeNet kan du komme på #geek-Underground så skal jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan :)

 

Lykke til!

Endret av TroNyX
Lenke til kommentar
Ingen som har tengt på Vsync her da?

Det gir da en sånn type "lagg" gjør det ikke?

Nei Vsync gir ikke en slik lagg..

Vsyns gjør at FPS'en ikke overskrives av Hertzen..

DVS, har du vsync på og har 85 hertz i den oppløsningen du spiller i så får du bare 85 fps, slår du den av så går fpsen opp til 100, såfremst du har fps_max 101.

 

Spiller du cs er det anbefalt å skru av Vsync.

Lenke til kommentar

1 - Oppdater BIOS

2 - Reinstaller Windows + WinUpdate

3 - Installer de absolutte nyeste driverne samt chipsetdriver.

4 - Spill

 

 

Går det ikke da ville jeg ha sendt inn pc`n :roll:

 

(går ut fra du har pugga hovedkortmanualen?)

 

EDIT:

 

Dama mi måtte sende inn sitt Sapphire 9600XT to ganger pga "lagg" i cs og fullstedig låsing.

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Som sagt så har jeg fått fikset problemet ved å clocke cpu opp 70 mhz :]

 

Og verken rates eller vsync gir vel den type lagg jeg hadde.

 

Tronyx : Så det betyr at om jeg kjører 100 hz så kan jeg spille med vsync på og likevel ha 100 fps?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...