Gå til innhold

Nytt surroundanlegg, hva bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Nå som pengene fra sommerjobben snart begynner å strømme inn, lurer jeg på å kjøpe meg surroundanlegg. Har sett litt på komplett.no for å finne forskjellige ting jeg trenger, og prøvd å lese nøye og sortere ut ting jeg vil ha. Har fra før en Pioneer DV-350 DVD-spiller med koaksiel digitalutgang.

Tror jeg trenger alt nytt, dvs høyttalere, receiver og sub. har noen gamle stereohøyttalere, men dissa er vel ikke noe særlig. Så spørsmålet er: hva ville dere ha valgt hvis dere skulle kjøpe nytt surroundanlegg fra komplett.no til rundt 5000kr?

Har sett meg ut dissa tre receiverne:

Eltax AVR-800

Pioneer VCX-C501

Yamaha RX-V550

Problemet er bare at ingen har to koaksialinnganger, hadde det ikke vært lurt å koble til både til PC og DVD (siden jeg har digitalutgang på PCen? Men det er vel ikke sååå farlig.

Av høyttalere får det vel bli surroundpakker fra Eltax:

Eltax Discovery

Eltax Symphony

Eltax Summit

Er 6.0/6.1-lyd noe å satse på? Symphony ser jo best ut på papiret, bedre enn Summit som er 6.0 anlegg?

Og når det gjelder subwoofere får det vel ikke bli så veldig dyrt. Er Eltax Atomic A-10 et bra valg?

Vil gjerne bruke anlegget til å spille både musikk og film. Andre forslag til komponenter er også lov :)

- Steffan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp Yamaha reciveren,den er uten tvil best av de 3 du har sett på.Hvis du har råd bør du kjøpe litt dyrere høyttalere,de Eltaxene er ikke bra.Kjøp gjerne brukt det kan du spare mye penger på.Denne pakka er garantert bedre en Eltaxene.Proson og Yamaha er en bra match.

Lenke til kommentar
Kjøp Yamaha reciveren,den er uten tvil best av de 3 du har sett på.Hvis du har råd bør du kjøpe litt dyrere høyttalere,de Eltaxene er ikke bra.Kjøp gjerne brukt det kan du spare mye penger på.Denne pakka er garantert bedre en Eltaxene.Proson og Yamaha er en bra match.

Har selv vært på hifi-centeret å hørt på de høyttalerne der (kun fronthøyttalerne) og de virket veldig bra i forhold til prisen. En ansatt der sa man måtte opp på 4200kr for å få nevneverdig bedre høyttalere.

Hvis du satser på disse, kan du kanskje la være å kjøpe sub med det første, ettersom de har ganske gode basselementer. Det var ihvertfall det jeg fikk høre på butikken :)

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...