Gå til innhold

Søksmål mot Wal-Mart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/06/28/401730.html

Burde kvinnene få sin erstatning?

Ser på Forbes at arvingene av Wal-Mart har 20 mrd dollar hver, allikevel ber de om nåde fordi søksmålet på 54 mrd kroner er for stort.

Her kommer sosialistløgnene på rekke og rad:

1) "Betty Dukes (54) startet i jobben i Wal-Mart i Pittsburg, California for 10 år siden. Hun begynte med en deltidsjobb i kassa og fikk betalt fem dollar, 34 kroner i timen. " For 10 år siden var 5 dollar mye mer en 34 kr, dessuten er lønns og prisnivået lavere så en slik sammenligning er latterlig. Det er kanskje grisesynd på en nigeriansk kaffebonde fordi han bare tjener 20 kroner i timen?

Hun tok jobben og tenkte hun kunne stige raskt i gradene. Fortsatt jobber hun for verdens største dagligvarekjede, det største private firmaet i USA.
Helt frivillig å jobbe der, og hvis hun ikke har skaffet seg annen jobb så er det kanskje fordi hennes arbeidskraft ikke har større markedsverdi en "34" kroner timen.
Først i fjor fikk hun lønnsøkning, to år etter at hun satte i gang søksmålet mot arbeidsgiveren. Fram til da hadde hun tjent 8,44 dollar i timen, 57,50 kroner.
Her kan vi gå litt i dybden, her har sosialistpakket i Dagbladet driti seg ut. 8,44 $ med en snittkurs på drøye 9 kroner pr dollat gir drøye 75 kroner. Når prisene er lavere, skattetrykket minimalt og er det intet mindre enn skammelig å saksøke arbeidsgiveren for 54 mrd!
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det er jo ganske klart at jentene tjener gjennomsnittlig mindre hos WalMart, men jeg skal ikke si meg sikker eller enig om at dette er urettferdig, eller gjort med vilje.

Na er det fremdeles slik at mannen forventes a "bring home the bread" for familien sin, uansett hvor mye likestilling det skal ha foregatt. Ikke bare det, men fedre blir plyndret for penger hvis de har en skilsmisse, eller noe slikt, for barnestotte, mens modrene far penger av staten, eller noe slikt.

Nar mannen skal fremdeles sta for mest av inntekten i hjemmet, mens jentene skal ogsa ha lik inntekt... blir det litt skjevt....

Det er nok et problem med likestilling: jentene skal ha i bade pose og sekk.

Lenke til kommentar

Værste fyllerøret jeg har lest. Mannen har ofte den bærende lønna i en familie, fordi den er størst. Enten fordi kvinnen er hjemme med barna eller fordi hun har ett yrke hvor hun tjener lite. Så at det er mannen som har den bærende lønna i en familie er pga de materielle forholda.

"fedre blir plyndret for penger hvis de har en skilsmisse, eller noe slikt, for barnestotte, mens modrene far penger av staten, eller noe slikt."

eller noe slikt, eller noe slikt. Det er da vitterlig mannens barn også. Selv om det skal sies at jeg er motstander av at mannen skal betale, overlat det fullstendig til staten.

"Nar mannen skal fremdeles sta for mest av inntekten i hjemmet, mens jentene skal ogsa ha lik inntekt... blir det litt skjevt...."

Skal? Det er slik det har blitt og er, ikke slik noen har krevd det skal bli.

Feminismen krever kun at folk blir behandlet likt, fyllerøret ditt om pose og sekk skal du få ha lykke til med å bevise.

Helt frivillig å jobbe der, og hvis hun ikke har skaffet seg annen jobb så er det kanskje fordi hennes arbeidskraft ikke har større markedsverdi en "34" kroner timen.

Helt frivillig og helt frivillig, fru blom. Uten jobben på WalMart ville hun kanskje blitt kastet på gata fordi hun ikke klarte å betale husleie, så hun er låst fast i en arbeidssituasjon hun ikke har kontroll over.

Forsåvidt UTROLIG fascinerende å se deg sette timespris på mennesker. Kapitalismen i ett nøtteskal, mennesker er bare redskaper for å få jobben gjort.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

olsen, har du noensinne vaert i et forhold? Hehe, bare spor...

For om du hadde vaert det, vet du at jenten forventer at du kjoper alt, kjoper henne ting na og da, osv, osv. Selvfolgelig er det unntak, men de fleste jenter liker a bli "tatt vare pa".

Sa mens de vil dette, vil de ogsa ha like mye lonn som mannen.

Blir ikke det litt feil?

Den ekstreme feminismen, og "flertallet" av kvinner er helt forskjellige ting, sa det er litt dumt a basere lover og slikt pa feminismen nar det er det ekstreme...

Syns det er helt greit at jenter skal tjene like mye som menn, men da ma de regne ogsa med at de ma vaere likestilt nar det gjelder a "bli tatt vare pa", noe de fleste jenter ikke vil ga med pa...

Og nar det gjelder barnestotte, sa blir faren grisebanket. Selvfolgelig skal mannen betale for barnet sitt, men jeg har sett utallige eksempel av fedre som nesten aldri far se barna sine, som ma betale ufattelig mye penger (mer enn de har rad til), mens moren far hjelp av staten, osv......

Verdenen begynner a bli utrolig fiendtlig for den hvite mannen... :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Og nar det gjelder barnestotte, sa blir faren grisebanket. Selvfolgelig skal mannen betale for barnet sitt, men jeg har sett utallige eksempel av fedre som nesten aldri far se barna sine, som ma betale ufattelig mye penger (mer enn de har rad til), mens moren far hjelp av staten, osv......

Kjønnsdiskriminering og rasisme er greit i Norge, såsant det går utover den hvite mannen.

Barnefordeling og førstegangstjeneste må være noe av det mer diskriminerende vi har i samfunnet idag. Sitter du i en situasjon hvor du opplever et samlivsbrudd fra moren til dine barn, så er du prisgitt kvinnen for å ikke bli helt fucked. Uten hennes vilje så kan du ikke regne med å få besøk av barne oftere en en kveld i uken og annehver helg. I tillegg så kan altså barn og eks-kone flytte tilnærmet fritt på kloden, og gjett hvem som sitter igjen med regninger for å få transportert barna til og fra deg. I tillegg så har vi som kjent barnebidrag.

Lenke til kommentar
olsen, har du noensinne vaert i et forhold? Hehe, bare spor...

For om du hadde vaert det, vet du at jenten forventer at du kjoper alt, kjoper henne ting na og da, osv, osv. Selvfolgelig er det unntak, men de fleste jenter liker a bli "tatt vare pa".

Jeg er i ett forhold nå. Og jeg lurer inderlig på hvilke mennesker du menger deg med som forventer at du skal kjøpe ting. Er du den store sterke mannen som beskytter den vevre kvinnen, i forholdene dine?

Sa mens de vil dette, vil de ogsa ha like mye lonn som mannen.

Blir ikke det litt feil?

Vil de det?

Den ekstreme feminismen, og "flertallet" av kvinner er helt forskjellige ting, sa det er litt dumt a basere lover og slikt pa feminismen nar det er det ekstreme...

Er det ekstremt å kreve at mennesker blir behandlet likt uavhengig av kjønn? De fleste kvinner jeg har snakket med har ikke noe behov for å bli "tatt vare på" av en stor, sterk og beskyttende Seixon.

Syns det er helt greit at jenter skal tjene like mye som menn, men da ma de regne ogsa med at de ma vaere likestilt nar det gjelder a "bli tatt vare pa", noe de fleste jenter ikke vil ga med pa...

Hvor har du dette ifra?

Ja, det er en råtten ordning. Staten skulle betalt alt og gratis barnehage!

Jeg tror det bare er du som føler at posisjonen din som den store sterke beskytteren er truet av kvinner som klarer å ta vare på seg selv.

@sumptrollet: Absolutt alle feminister jeg kjenner er for førstegangstjeneste for kvinner (bortsett fra de som er imot militæret da) og nesten alle mener barnefordelingssaker er ett vanskelig spørsmål.

@_Julenissen_: Enda en stor, sterk beskytter ser jeg. Bruker du å klubbe ned kvinner på byen og dra de med deg hjem etter håret?

Lenke til kommentar

@sumptrollet: Absolutt alle feminister jeg kjenner er for førstegangstjeneste for kvinner (bortsett fra de som er imot militæret da) og nesten alle mener barnefordelingssaker er ett vanskelig spørsmål.

Og hvor mange av de har gjennomført førstegangstjenesten?

Kvinner? Få. Menn? Flere.

At få kvinner går inn i forsvaret er jo pga flere faktorer, bl.a. at sosialiseringen fører til at kvinner ikke ser på det som ett reellt valg å gjennomføre førstegangstjeneste og fordi de SLIPPER, hell, jeg ville ikke vervet meg om jeg slapp.

@_Julenissen_: Og hvordan klarte du å koble feminisme mot fascisme og nazisme?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jeg er i ett forhold nå. Og jeg lurer inderlig på hvilke mennesker du menger deg med som forventer at du skal kjøpe ting. Er du den store sterke mannen som beskytter den vevre kvinnen, i forholdene dine?

Ikke lek dum. Jenter liker nar du kjoper ting for dem, og de aller fleste forventer at mannen skal betale. Kanskje du ikke har en sann kvinne, gratulerer.

Er det ekstremt å kreve at mennesker blir behandlet likt uavhengig av kjønn? De fleste kvinner jeg har snakket med har ikke noe behov for å bli "tatt vare på" av en stor, sterk og beskyttende Seixon.

Det er en forskjell mellom hva de sier, og hva sannheten er, olsen. Jeg skulle gjerne likt a behandle alle mennesker likt, hvis de selv ville ha det slikt. Men det er bare ikke sann. De aller fleste jenter er som jeg beskriver, men det finnes selvfolgelig unntak til hvilken som helst regel. "Tatt vare pa" blir a ta litt hardt i, olsen. Det er snakk om a betale for lunsjen, betale for middagen pa restaurant, betale billettene pa kino, osv.

Hvor har du dette ifra?
Life.

Ja, det er en råtten ordning. Staten skulle betalt alt og gratis barnehage!
Faren betaler ufattelige mye for den lille tiden han far se barna... Det er helt sykt.

Likestilling for kvinner er en dobbelt-standard. De vil ha i pose og sekk. Som vanlig. :p

Men jeg er ikke imot likestilling. Jeg skulle bare onske at kvinner flest ville egentlig ha EKTE likestilling...

Lenke til kommentar
At få kvinner går inn i forsvaret er jo pga flere faktorer, bl.a. at sosialiseringen fører til at kvinner ikke ser på det som ett reellt valg å gjennomføre førstegangstjeneste og fordi de SLIPPER, hell, jeg ville ikke vervet meg om jeg slapp.

Så de du kjenner synes førstegangstjeneste for kvinner er bra, så lenge de ikke trenger å være med?

og btw, det bildet var en kødd :)

ellers kan du jo lese her:

http://maddox.xmission.com/feminazi.html

Lenke til kommentar
Ikke lek dum. Jenter liker nar du kjoper ting for dem, og de aller fleste forventer at mannen skal betale. Kanskje du ikke har en sann kvinne, gratulerer.

Så alle forhold du har vært i har vært overfladiske forhold med intetsigende materialistiske bimboer?

Er du så låst fast i de gamle kjønnsrollemønstre at du ikke tåler at damen betaler for deg, eller at dere spleiser, på en middag?

Hvis jeg var deg Seixon så hadde jeg funnet meg en ny type dame å prøve meg på ... Hvis alle erfaringer du har tilsier det synet du viser i denne tråden her, ja da er det noe veldig galt.

edit:

Jeg kjenner jenter som er for likestilling i førstegangstjenesten og til og med noen som joinet frivillig. Men mange av ny-feministene er uansett mot militærtjeneste generelt og ser ikke på det som et spørsmål en gang om de skal ha førstegangstjeneste også.

Personlig synes jeg alle som syter om førstegangstjenesten kan ta seg en bolle. Du har i dag valget mellom 12 måneders militærtjeneste og 13 måneders siviltjeneste.

Det er en rekke fordeler med siviltjeneste:

*Du får betalt husleie

*Du trenger ikke "flytte" for et år

*Har mulighet for jobb ved siden av til å tjene penger

*Kan velge jobb selv

Så valget der er helt opp til hver enkelt. Det er slutt på den tiden da siviltjenesten bare var "straffen" for at man ikke tok militærtjeneste.

Dette er dog en annen diskusjon som, hvis noen er interesserte, kan tas opp i en ny tråd.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Liker du at jenter kjøper ting til deg? De aller fleste liker ikke å bli behandlet som barn som ikke klarer å betale for seg. Ja, jeg betaler ofte for kino, resturant, film, snop etc for kjæresten min, men det kommer av det enkle faktum at jeg tjener relativt godt (not anymore) mens hun tjener squat.

Det er en forskjell mellom hva de sier, og hva sannheten er, olsen. Jeg skulle gjerne likt a behandle alle mennesker likt, hvis de selv ville ha det slikt. Men det er bare ikke sann. De aller fleste jenter er som jeg beskriver, men det finnes selvfolgelig unntak til hvilken som helst regel. "Tatt vare pa" blir a ta litt hardt i, olsen. Det er snakk om a betale for lunsjen, betale for middagen pa restaurant, betale billettene pa kino, osv.

Vel, det er da man gjerne ser på HVORFOR det har blitt slik at det er "forventet" eller god takt og tone at mannen betaler. Det er jo ganske enkelt fordi det tradisjonelt sett er mannen som tjener spenn mens kvinnen holder seg hjemme og passer barna eller tjener dårligere enn mannen. Det er gamle råttne kjønnsroller som har ført til dagens "gode takt og tone". Det hele stammer fra den tiden da mannen tok seg av kvinnen økonomisk og beskyttet henne.

Life.

Går du etter bortskjemte drittunger?

Faren betaler ufattelige mye for den lille tiden han far se barna... Det er helt sykt.

Som sagt, staten burde betalt.

Likestilling for kvinner er en dobbelt-standard. De vil ha i pose og sekk. Som vanlig.  :p

akkurat . . .

Men jeg er ikke imot likestilling. Jeg skulle bare onske at kvinner flest ville egentlig ha EKTE likestilling...

OK, så du er enig i at vi i dag lever i ett patriarkat? flott.

@_Julenissen_: Jeg forklarte hvorfor det er få kvinner som velger å gjennomføre førstegangstjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...