total Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Jeg sitter å registrerer stack data på 3590 taper som er på 10 gb. http://products.emtec-group.com/en/en/Prof...rformance_3590/ Hvis en ruller ut denne spolen vil en nok komme til en ca 200 meter tipper jeg. (Edit: 4,1 km blir det hvis en ruller ut ti Emtec 3480/3490 EXTRA XL à 1 GB (410 m)) Endret 14. juli 2004 av total Lenke til kommentar
notalive Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 hehe, ja la oss gå inn på en butikk som selger datautstyr og lignenede å kjøpe 10 kilo grønn megabyte Lenke til kommentar
Vims Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg sitter å registrerer stack data på 3590 taper som er på 10 gb.http://products.emtec-group.com/en/en/Prof...rformance_3590/ Hvis en ruller ut denne spolen vil en nok komme til en ca 200 meter tipper jeg. (Edit: 4,1 km blir det hvis en ruller ut ti Emtec 3480/3490 EXTRA XL à 1 GB (410 m)) Nå tror jeg at jeg vet hvor langt 10Gb er. Takk alle som engasjerte seg Lenke til kommentar
Vims Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Takk alle som engasjerte seg En siste gang på 1 side så når jeg kanskje 4000 visninger Er ny rekord for meg Ha en god sommer alle sammen Endret 14. juli 2004 av Vims Lenke til kommentar
Vims Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Takk alle som engasjerte seg En siste gang på 1 side så når jeg kanskje 4000 visninger Er ny rekord for meg Ha en god sommer alle sammen Hei din dust ,du sa det var siste gang Men må ha 4000 visninger,så har jeg noe å skrive hjem om Må ha bare må ha Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Det er nok ikke uten grunn at hastigheten på CD-plater stopper på ca 52x. Det fantes en 72x fra Kenwood, men den ødela så mange plater på grunn av den høye hastigheten at de trakk den fra markedet. CD-platene rett og slett eksploderte fordi de ikke klarte G-kreftene. Der tar du nok feil Simen1. Kenwood 72X leste platene med 7 lasere samtidig. Dette gjorde at den kunne spinne med langt lavere hastighet en andre CD-lesere. Kenwood 72X var meget rask og meget stille. Det er synd at ingen bruker TrueX teknologien dems i dag. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Det fantes en 72x fra Kenwood, men den ødela så mange plater på grunn av den høye hastigheten at de trakk den fra markedet. CD-platene rett og slett eksploderte fordi de ikke klarte G-kreftene. Hvordan kan en cd plate eksplodere? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 teknisk sett så eksploderer ikke cdplaten, den slites i stykker av G-kreftene grunnet den meget høye rotasjonen som oppstår inni en cd-rom. når bruddstykkene slår inni sidene på cd-rom'en så har de så høy fart at bitene blir nesten pulverisert av sammenstøtet med resten av cd-rom'en og resultatet blir en stykk ødelagt cd-rom og en hel drøss med små biter av cd-platen. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 teknisk sett så eksploderer ikke cdplaten, den slites i stykker av G-kreftene grunnet den meget høye rotasjonen som oppstår inni en cd-rom. når bruddstykkene slår inni sidene på cd-rom'en så har de så høy fart at bitene blir nesten pulverisert av sammenstøtet med resten av cd-rom'en og resultatet blir en stykk ødelagt cd-rom og en hel drøss med små biter av cd-platen. Puh,godt å vite at det ikke er små kinaputter i cd plata mi Finnes det noen spesifikasjoner på hvor mye G en cd tåler eller hvor mye rotasjon den klare før den ødelegges Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Ja, det gjør det. På alle cd plater står det et tal. F eks 12x. Du kan si at det er grensen. (Ja, jeg vet det egentlig er slik, men da er man hvertfall sikker) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 En CD har en diameter på 12 cm. Hvor mye som brukes, kan du måle selv på en CD du brenner ut med 700MB på. Sporet er en lang spiral, som begynner innerst. Sporenes tykkelse er ca 1/60 av et gjennomsnittlig hårstrå. Mål det og du Så er du på vei iallfall... Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Ja, det gjør det. På alle cd plater står det et tal. F eks 12x. Du kan si at det er grensen. (Ja, jeg vet det egentlig er slik, men da er man hvertfall sikker) Nå er det vel slik at det tallet som står er høyeste anbefalte skrivehastighet. Lesehastighetsmessig tåler aller ihvertfall 52x. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Ja, det gjør det. På alle cd plater står det et tal. F eks 12x. Du kan si at det er grensen. (Ja, jeg vet det egentlig er slik, men da er man hvertfall sikker) Nå er det vel slik at det tallet som står er høyeste anbefalte skrivehastighet. Lesehastighetsmessig tåler aller ihvertfall 52x. Så går brennern fortere enn 52x så ryker cd'en da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Ja, det gjør det. På alle cd plater står det et tal. F eks 12x. Du kan si at det er grensen. (Ja, jeg vet det egentlig er slik, men da er man hvertfall sikker) Nå er det vel slik at det tallet som står er høyeste anbefalte skrivehastighet. Lesehastighetsmessig tåler aller ihvertfall 52x. Så går brennern fortere enn 52x så ryker cd'en da? Nei, ikke automatisk. De aller fleste CD'er holder også på 72x og det er sikkert mange som holder på 100x også. Problemet er at det er individuelle forskjeller på CD'er, og den første som ikke tåler hastigheten herper CD-spilleren totalt. Da hjelper det lite om 9 av 10 CD'er fungerer fint på f.eks 100x. Derfor er det bedre å stoppe på 52x for å være på den sikre siden. (Jeg tipper at over 99,99% av platene tåler denne hastigheten slik at ødelagte CD-drev blir en skjeldenhet.) Hvis jeg var CD-drev produsent og hadde valget mellom å selge 52x spillere med en beregnet returrate på 1% innen garantitiden eller 100x-spillere med en beregnet returrate på 90% innen garantitiden så ville jeg klart ha valgt å produsere 52x-spillere, selv om jeg hadde fått dobbelt så mye betalt for 100x-drevet. PS. Jeg skulle gjerne lest litt mer om den der 7-laserløsningen og Rpm i Kenwoods 72x-spillere. Jeg er ennå ikke helt overbevist om at det er flere lasere som leser parallellt. Endret 21. juli 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Vims Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Ja, det gjør det. På alle cd plater står det et tal. F eks 12x. Du kan si at det er grensen. (Ja, jeg vet det egentlig er slik, men da er man hvertfall sikker) Nå er det vel slik at det tallet som står er høyeste anbefalte skrivehastighet. Lesehastighetsmessig tåler aller ihvertfall 52x. Så går brennern fortere enn 52x så ryker cd'en da? Nei, ikke automatisk. De aller fleste CD'er holder også på 72x og det er sikkert mange som holder på 100x også. Problemet er at det er individuelle forskjeller på CD'er, og den første som ikke tåler hastigheten herper CD-spilleren totalt. Da hjelper det lite om 9 av 10 CD'er fungerer fint på f.eks 100x. Derfor er det bedre å stoppe på 52x for å være på den sikre siden. (Jeg tipper at over 99,99% av platene tåler denne hastigheten slik at ødelagte CD-drev blir en skjeldenhet.) Hvis jeg var CD-drev produsent og hadde valget mellom å selge 52x spillere med en beregnet returrate på 1% innen garantitiden eller 100x-spillere med en beregnet returrate på 90% innen garantitiden så ville jeg klart ha valgt å produsere 52x-spillere, selv om jeg hadde fått dobbelt så mye betalt for 100x-drevet. PS. Jeg skulle gjerne lest litt mer om den der 7-laserløsningen og Rpm i Kenwoods 72x-spillere. Jeg er ennå ikke helt overbevist om at det er flere lasere som leser parallellt. Da for vi håpe at jeg får de som er blandt de 99,9% Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 IMPONERT! Etter jeg har lest, ble jeg sjokkert av cd'ens og harddisk Gravitasjonskraft. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 du får finne en 10Gb Hd og ta ut platene og finne ut hvor mange runder det er .. og finne framm måleband og måle Kanskje du kan bruke en høvel og høvle rundt den og så måle sponet? Det finnes ikke svar på spørsmålet ditt siden 10GB ikke får plass på en CD. Nei, men han kan ta en 13-14 cder eller noe.. så blir det plass... plusse sammen vet du... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 IMPONERT! Etter jeg har lest, ble jeg sjokkert av cd'ens og harddisk Gravitasjonskraft. Tror egentlig vi kom frem til at dette nettopp IKKE er noen gravitasjonskraft... Lenke til kommentar
NtX Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 planeter har tiltreknings kraft avhengig av hvor mye masse de har, dvs jo mere masse, jo høyere tiltekningskraft AKA gravitasjonskraft. harddisker og cd / dvd plater spinner rundt og rundt, der etter rotasjon. ergo, rotasjonskraften. NASA har sånne sumulatorer, og vi har alle sett trynene til de kara som sitter inne i sånne dingser... så hvis det går fort nok, blir de slitt i stykker.. men men for en fæl sammenlikning konkulsjon: gravitasjonskrefter må være det motsatte av rotasjonskrefter. Implodere <-> Eksplodere Lenke til kommentar
Frupp Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer og ingen vet hvorfor. Hos oss blir teori og praksis forent: - Ingenting stemmer og ingen vet hvorfor! _ johanf Heh, jeg har et skilt det står dette på.. vet ikke hvor jeg har fått det fra men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg