Gå til innhold

Et PHP-script som kan kopiere en MySQL-struktur?

Anbefalte innlegg

Driver og flytter rundt på hjemmesiden min fra server til server og det er da veldig mye arbeid å flytte med meg strukturen til min MySQL-database over til neste server, også innholdet (Selv om det ikke er på langt nær så viktig).

Finnes det et bra PHP-script som enkelt kan hente ut strukturen fra en database og så bygge den opp igjen på en annen server? Har letet litt på Hotscripts.com etter backuptools, men ingen av de spesifiserer hvordan man så legger tilbake backupen på databasen, og om de tar vare på strukturen eller kun innholdet. Eller om de i det hele tatt kan legge tilbake innholdet i databasen dersom strukturen forsvinner :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo det kan være et problem med phpmyadmin også, den støtter kun 2MB i upload

Etter du har lasta ned hele databasen kan du jo alltitds dele den opp i mindre biter, for deretter og last den opp. Her er et forslag:

<?php

/* -----------------------------------ADMIN DEL START----------------------------------- */

$fil = 'sqldokument.suffix'; /* sql dump fra phpmyadmin som skal settes inn i database */

$mysql_host = 'host'; /* Mysql host navn, ofte localhost */

$mysql_bruker = 'brukernavn'; /* Brukernavn til databasen */

$mysql_passord = 'passord'; /* Passordet til databasen */

$databasenavn = 'databasenavn'; /* Navnet på databasen som skal oppdateres eller settes inn i*/

/* -----------------------------------ADMIN DEL SLUTT----------------------------------- */

mysql_connect($mysql_host, $mysql_bruker, $mysql_passord) or die('Følgende feil oppstod: ' . mysql_error());

mysql_select_db($databasenavn) or die('Kunne ikke finne database');

$fil = file_get_contents($lokalfil);

$fil_split= explode('# --------------------------------------------------------', $fil);

foreach($fil_split as $f_s=>$query) {

$result = mysql_query($query) or die('Spørringsfeil: ' . mysql_error());

}

?>

Lenke til kommentar

Har du shelltilgang på den nye serveren så kan du jo laste den inn via shellet.

Husker ikke helt kommandoen for det. Har du shelltilgang (SSH) så skal jeg finne kommandoen.

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...