Blib Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Er det ikke mulig å skrive f. eks: $var = "spm"; $_POST['$var']; Har en lignende kode på sida mi, som ikke vil fungere. Hele greia ligger da inni en loop og $var endrer verdi for hver gang. Er det noen andre måter det kan løses på da? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 istedet for å fikle med autoglobale verdier kunne du lagt det i en vanlig array istedet. Fks <?php while('noe') { $array[] = 'noe'; } så kan du vise alt i $array med print_r($array); ?> Men tilbake til hoved spørsmålet ditt Hvis du vil ha $_POST[0] til å bli 'spm' kan du gjøre følgende <?php $var = 'spm'; $_POST[] = $var; print_r($_POST); ?> Vil du ha _POST[$var] til å bli 'spm' (altså innholdet i $_POST['spm'] er 'spm'): <?php $var = 'spm'; $_POST[$var] = $var; print_r($_POST); ?> Vil du sette $_POST[$var] til å finnes men ikke ha innhold: <?php $var = 'spm'; $_POST[$var] = ''; print_r($_POST); ?> Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Nei, altså: $_POST['varnavn'] henter jo frem info fra et skjema. Men 'varnavn' varierer. Istedenfor et par av løsningene du kommer med kunne jeg jo bare skrevet PRINT($var);, men det er ikke det jeg ønsker. Jeg ønsker å hente frem verdien av feltet i skjemaet som har navn $var Edit: <input type='text' name='SpmNr1' value='Verdi'> <input type='text' name='SpmNr2' value='Annen Verdi'> <input type='text' name='SpmNr3' value='Tredje Verdi'> PHP for ($i = 1; $i < 5; $i++) { $variabelnavn = $_POST['SpmNr$i']; print $variabelnavn } Men $_POST['SpmNr$i']; gir meg zero uansett hva pga det er en variabel inni der. Endret 9. juli 2004 av Blib Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Prøv å bytt ut enkeltfnuttene med dobbeltfnutter. $_POST["SpmNr$i"]; Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Prøv å bytt ut enkeltfnuttene med dobbeltfnutter. $_POST["SpmNr$i"]; Doh! Burde jeg ha testet på nytt. Ja, det fungerte. Takk. Testet det faktisk helt i begynnelsen, men hadde da et annet problem som gjorde at det ikke fungerte. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå