Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

system passord ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det pleier å stå i manaler, til router/modem

du kan kanskje prøve med "admin" som pleier å være default passord på mange routere

sjekk eventuellt på hjemmesiden til produsenten om et finnes noe info der

Lenke til kommentar
mener at telenor bruker modem med routerfunksjon idag ja

Ja, men de er det ikke noen passord utover default fra fabrikk.

Det jeg tror han er ute etter er og gjøre om et eldre modem som er låst som brige til og bli en router og dette er sperret.

Lenke til kommentar
Jeg _vet_ det er det.. :yes:

Telenor-modema er PPOE og bridge-funksjon.. For å sette opp et egendefinert nettverk må man ha en router med brukernavn/passord i mellom.. :thumbdown:

Fra ca mars i år så er speedtouch-modeme til Online satt opp som router, så man trenger bare switch for og dele ut til LAN.

Lenke til kommentar
ja...

men vi har sånn føkka trådløst dritt som jeg trenger system passord til for å åpne porter osv.

Du vil inn på en router dere sikkert har kjøpt og satt der selv? Eller et eller annet tilbud fra telenor på trådløst utstyr?

Uansett.. login på den har nok ikke telenor forandret noe særlig fra standard fabrikkoppsett så da gjør du følgende..

Les manualen!

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

på D-link routerene er Brukernavnet: "Admin" eller "admin" og passordet er: "Admin", "admin" eller "". Prøv det, eller så er det en knapp på baksiden av routeren hvor du kan stikke inn en pinsett eller noe sånt, sånn at routeren blir satt tilbake til fabrikk instillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...