Gå til innhold

Virus som ikke eksisterer i "System volume"

Anbefalte innlegg

Når pc'en har stått en stund, gjerne når jeg har vært borte fra den i noen timer, så får jeg melding om at jeg har et virus i "D:\System Volume Information\restore_[ogenhelhaugmedtallogbokstaver]"

Når jeg senere scanner hele D:\ så finner ikke pc'en noe virus.... Jeg fikk også medlingen "Windows er gjennopprettet fra en Kritisk feil" da jeg skrudde på pc'en i går. Uff..... Jeg bruker "Fix-it 5.0" og kjører Windows XP-pro... Har kommet flere gnager nå at den har funnet viruset, men når jeg senere skal scanne disken så finner den det ikke.... Snodig.... :hm:

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker, men lurer på om den mappen viruset ditt gjemmer seg i er der hvor systemgjenopprettingsfilene blir lagret. Du kan jo prøve å slette innholdet der ved å kjøre diskopprydding under alle programmer > tilbehør > systemverktøy. Når den er ferdig med å kjøre velger du "Andre alternativer", så får du tilbud om å slette alle systemgjenopprettingspunktene unntatt det siste. Dette er som sagt et skudd i blinde, men det skader ikke å prøve...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...