Gå til innhold

digitalt videokamera under 4000

Anbefalte innlegg

Hei sveis

eg e på jakt etter et bra DVcam til dokumentarfilming

ønsker

Bra bilde og lydkvalitet

god zoom + batteri

er ikke et must med

Å kunne redigere filmen på kamera

Å ta stilbilder

skal lage film somblir bra nok til TV innslag

hjartleg helsing marte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Om filmen blir bra nok til et TV-innslag kommer vel mye an på deg, og ikke bare kameraet. Men hva med å oppgi noe prisklasse? Er forresten god zoom noe must til en dokumentar?

edit: hmm.. jeg er SIKKER på at det ikke stod "under 4000" i tittelen da jeg svarte på dette innlegget :hmm::blush:

Endret av danielR
Lenke til kommentar
husker at rema 1000 solgte digitalt videokamera til 500,- eller noe.

La meg gjette merket : Trust, Mustek, Vaitek eller lignende? De lagrer på minnekort i fryktelig, skremmende dårlig kvalitet. Bilde og lyd komprimert til døde.

Du får kanskje ett av JVC eller Canon sine billigste mini-dv kamera til rundt 4000, men bildet suger (spesielt innendørs) og lyden er omtrent ubrukelig. Under denne prisen, får du gjerne slike kamera som lagrer på minnekort. Disse er altså totalt ubrukelige, selv til hjemmebruk.

Bare for å si det... DVCam får du ikke til under 30-40.000 da dette er ett mer profesjonelt format. Så ikke be om ett DVCam i butikken. Be om mini-dv kamera.

For å få bra nok kvalitet til dokumentar på tv, så kan det holde med ett kamera til noe under 10.000 hvis du primært skal filme utendørs, men vil anbefale en god ekstern mikrofon i tillegg. Kravene for kvalitet på dokumentarsjangeren er ikke så stor som kravene til film eller tradisjonelle tv-programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...