ertam Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Hei sveis eg e på jakt etter et bra DVcam til dokumentarfilming ønsker Bra bilde og lydkvalitet god zoom + batteri er ikke et must med Å kunne redigere filmen på kamera Å ta stilbilder skal lage film somblir bra nok til TV innslag hjartleg helsing marte Lenke til kommentar
danielR Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Hei. Om filmen blir bra nok til et TV-innslag kommer vel mye an på deg, og ikke bare kameraet. Men hva med å oppgi noe prisklasse? Er forresten god zoom noe must til en dokumentar? edit: hmm.. jeg er SIKKER på at det ikke stod "under 4000" i tittelen da jeg svarte på dette innlegget Endret 11. juli 2004 av danielR Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Hehe, du får nok neppe et DVCAM til under 4000 Du får neppe noe MiniDV kamera til under 4000, (iallfall ikke noe godt). Men jeg kjenner ikke til den pris-klassen, så kan ikke si så mye. Lenke til kommentar
coban Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 hehe, hvis du ganger den summen du har med 4 eller 5 så kanskje nrk vurderer å sende det på tv:) Lenke til kommentar
Jibber Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 du kan jo leige et kamera ved leige av kamera kan du søke om 10.000kr av www.frifond.no Lenke til kommentar
andgob Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 husker at rema 1000 solgte digitalt videokamera til 500,- eller noe. vet dog ikke noe om kvaliteten på det. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Det kameraet til 500 kan umulig være noe bra Ihvertfall ikke til å ha på NRK Lenke til kommentar
justBlackshield Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Tror vel kanskje at tråden kan avsluttes om du ber om bra nok kamera til 4000 til å bruke på tv innslag. Når det er sagt så er det vel best å ta en titt på Elkjøp eller Expert sine tilbud Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 husker at rema 1000 solgte digitalt videokamera til 500,- eller noe. La meg gjette merket : Trust, Mustek, Vaitek eller lignende? De lagrer på minnekort i fryktelig, skremmende dårlig kvalitet. Bilde og lyd komprimert til døde. Du får kanskje ett av JVC eller Canon sine billigste mini-dv kamera til rundt 4000, men bildet suger (spesielt innendørs) og lyden er omtrent ubrukelig. Under denne prisen, får du gjerne slike kamera som lagrer på minnekort. Disse er altså totalt ubrukelige, selv til hjemmebruk. Bare for å si det... DVCam får du ikke til under 30-40.000 da dette er ett mer profesjonelt format. Så ikke be om ett DVCam i butikken. Be om mini-dv kamera. For å få bra nok kvalitet til dokumentar på tv, så kan det holde med ett kamera til noe under 10.000 hvis du primært skal filme utendørs, men vil anbefale en god ekstern mikrofon i tillegg. Kravene for kvalitet på dokumentarsjangeren er ikke så stor som kravene til film eller tradisjonelle tv-programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå