Neo_mandal Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 testen disken med sisoft sandra og ligger lang lang under gjennomsnittet. Har merket at dn er slow i windows også. meget treig. den er nokså full, ca. 1 gig ledig. noe som er svært lite faktisk. og har ikke kjørt disk fragmentering på lenge. men det jeg lurer litt på. har prøvd å finne ut om hovedkortet og harddisken støtter dma mode. ikke at jeg har så mye peiling men dette burde jo være mye raskere. synes altdi disken har vært litt småtreig. finner ikke noe god informasjon om dette. Noen som kan hjelpe? evt. tips om hastighetsforbedringer. er delt opp i 2 partisjoner. PS: Har ikke satt opp raid pga. risiko for å miste alt. 'Takker for svar ----------------------------------------------------------------------------------- win2k sp4 7200rpm 80gig WD disk.(c:) 7200rpm 120 gig WD disk. Abit th-72 raid intel 1.8 ghz asus gf3 ti-200 Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Glemte å nevne at Ad-aware of spyware blaster er installert og kjøres jevnlig. ingen tegn til virus eller Servere som kjøres på maskina. Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Hadde en disk det siste året som var noe vanvittig treg! Når eg sier "hadde" er fordi den tok kvelden for noen uker siden. Den disken har alltid vært treg og kopiere til og arbeide på... Har du sjekket for "bad sectors" på disken, altså en full diskkontroll? Er jo ikke sikkert det er no galt med disken din, men bare en ide Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 har ikke sjekket med annet enn det som kommer opp avogtil når maskinen har klikka. Noen gode program? Husker norton disk doctor var bra.. finns kanskje ennå.. Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 har ikke sjekket med annet enn det som kommer opp avogtil når maskinen har klikka. Noen gode program? Husker norton disk doctor var bra.. finns kanskje ennå.. Joa, kan gjerne bruke eksterne programmer til det... men det går fint ann å bruke det innebygde i windows.... Tror du finner gode programmer på ibm.no I scandisk i tidligere versjoner kunne man ihvertfall dette.. Mener det skal gå ann i XP og da Hadde en 45 GB disk som eg mistet 15 GB på.. Scandisken bare flyttet "vekk" de ødelagte sektorerene til slutten av disken.. Ytelse sank drastisk da! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) For best mulig ytelse på disken anbefales det min. 20% ledig plass på partisjonen og defragmentere ofte (smart placement) . Endret 9. juli 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå