Gå til innhold

Mottak av meldinger fra Sør-Afrika -problem...

Anbefalte innlegg

Jeg har Telenor Skala abb. og et Netcom Kontant på Sony Ericsson t300 og t610. Kjæresten min prøver å sende meldinger fra Sør-Afrika med et abbonement fra den Sør-Afrikanske operatøren Vodacom. Disse kommer ikke igjennom. Til noen andre som har Telenor Privat kommer de gjennom. Noen som vet hva dette kan skyldes? Jeg får nemlig sendt ned til henne og har ingen problemer med å ringe. Hun får også ringt til meg. Får heller ikke mottatt fra andre sørafrikanske mobiler. Noen (bortsett fra Telenor Kundeservice eller Teknisk avd. der som ikke klarer å fikse det og som jeg plager livet av) som har hørt om dette problemet eller har noen råd? Kjipt for henne å måtte bytte simkort hele tiden. Jeg har ingen problemer med å motta meldinger fra europeiske nummer.

Vodacom har tracet meldingene, og de blir sendt fra Sør-Afrika og til den norske sentralen, så det er sannsynlig at feilen ligger hos telenor, men de begynner å bli litt lei av at jeg ringer, og jeg av å ringe dem. En av dem som får mottatt meldinger har en eldre nokia, men jeg tviler på at det har noe med telefonen å gjøre. Siden Telenor til og med oppgir Vodacom som en av selskapene de samarbeider med i Sørafrika, synes jeg dette er ganske klønete igrunn.

Kan dette evt ha noe å gjøre med at telenor sperret en hel del servicesentraler for mange år siden (98 eller noe) fordi man da ved å sette opp mobilen til å sende meldinger via utenlandske sentraler, få disse gratis på kontantabbonement? Jeg har og et sørafrikansk servicesenter som automatisk har blitt lagt til blant mine servicesentre. Forstår igrunnen ikke hvorfor jeg ikke får mottatt, og det gjør ikke telenor heller....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...